کد خبر: ۳۲۵۰۱
زمان انتشار: ۲۱:۳۲     ۰۶ دی ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از ايكنا، حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدرضا صالح»، معاون فرهنگی و تربيتی جامعةالمصطفی(ص) دوم دی‌ماه در كارگروه بررسی «رخداد بيداری اسلامی» دومين اجلاس سراسری مسئولان تشكل‌های فرهنگی المصطفی(ص) كه در سالن شهيد عارف‌الحسينی مجتمع آموزش عالی امام خمينی‌(ره) برگزار شد، نقش و رسالت حوزه‌های علميه و طلاب علوم دينی را در مسايل كلان جهان اسلام سنگين توصيف كرد.

وی با اشاره به تحولات بی‌سابقه‌ رخداده در جهان اسلام، گفت: طلاب معارف دين با توجه به مبانی و انديشه‌های امام راحل كه سياست را عين ديانت و ديانت را عين سياست می‌دانستند، نبايد به مسايل صرف علمی، تفسير و فلسفه بپردازند و تنها در كتابخانه‌‌ها ممحض شوند.

معاون فرهنگی و تربيتی جامعةالمصطفی(ص) با بيان اين‌كه علما و روحانيان از ديرباز نقش رهبری و جهت‌دهی به جوامع را به عهده داشتند، عالم به زمانه بودن را از ويژگی‌های روحانی برتر عنوان و تصريح كرد: حوزه بی‌اطلاع از نيازها و حركت جهان اسلام، زنده، پويا و فعال نيست.

وی در ادامه با اشاره به تصريح رهبر معظم انقلاب بر رسالت و نقش حوزويان در برابر مسايل كلان اسلام، به بررسی نقش طلاب و حوزويان در رخداد بيداری اسلامی پرداخت و بر شناخت ظرفيت‌های فكری و رسانه‌ای حوزه‌های علميه و طلاب غيرايرانی در اين زمينه تأكيد كرد.

حجت‌الاسلام صالح، گناه خواصی كه در برهه‌ای از زمان متوجه نقش خود نيستند و رسالت خود را به درستی تشخيص نمی‌دهند، نابخشودنی توصيف و تصريح كرد: رسالت و مسئوليت سنگينی را كه حوزويان در برابر خيزش و بيداری اسلامی برعهده دارند، به راحتی نمی‌توان ناديده گرفت.

وی با اشاره به دو گفتمان اسلام آمريكايی و اسلام ناب محمدی كه از سوی امام خمينی‌(ره) معرفی شد، به بررسی ويژگی‌های اين دو پرداخت و گفت: اسلام آمريكايی همان اسلام اموی است كه طرفداران آن به نام اسلام در برابر ولايت ايستادند و با تكبير مقابل امام حسين‌(ع) صف كشيدند.

اين استاد حوزه با بيان اين‌كه حضرت امام‌ خمينی(ره) اين دو روش را با توجه به تاريخ و منطبق با دنيای امروز ارايه دادند، ابراز داشت: مهم‌ترين ويژگی اسلام ناب مسأله جدا نبودن دين از سياست بود كه اگر رگه‌هايی از تفكر جدا بودن دين از سياست در بين برخی مشاهده شود، خطرناك است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها