کد خبر: ۳۲۴۹۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۱     ۰۶ دی ۱۳۹۰
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی؛
فتنه‌گران سال ۸۸ سعی کردند تا عاشورا را کمرنگ جلوه دهند که تمام ملت ایران در این روز به پا خاستند و به فتنه‌گران فهماندند که عاشورا در جمهوری اسلامی هرگز کمرنگ نمی شود. امسال نیز مردم با شور و خروش خود در مراسم نهم دی حضور می‌یابند تا هم با ولی فقیه خود تجدید میثاق کنند و هم به فتنه‌گران بفهمانند که در جمهوری اسلامی عاشورا هرگز کمرنگ نمی شود.
سرویس حوزه و مراجع پایگاه 598 / آیت‌ الله حسین نوری همدانی از مراجع معظم تقلید در قم در دیدار با جمعی از فرماندهان و پرسنل پاسداران انقلاب اسلامی شرکت کننده در طرح تعالی بصیرت با اشاره به فرارسیدن یوم الله 9دی فرمودند: عاشورا در تاریخ اسلام بسیار کارساز است و هر زمان مردم در محور عاشورا حرکت کردند توانستند موفقیت های بسیار زیادی کسب کنند.

معظم له با بیان اینکه 9دی‌ روز بصیرت و میثاق با ولایت است، تاکید کرد: فتنه‌گران در سال 88 سعی کردند تا عاشورا را کمرنگ جلوه دهند که تمام ملت ایران در این روز به پا خاسته و توطئه‌های دشمنان و فتنه‌گران را خنثی کردند.

آیت ‌الله نوری همدانی خواستار حضور پرشور مردم در صحنه شد و خاطرنشان کرد: امسال نیز مردم با شور و خروش خود در مراسم نهم دی حضور می‌یابند تا هم با ولی فقیه خود تجدید میثاق کنند و هم به فتنه‌گران بفهمانند که در جمهوری اسلامی عاشورا هرگز کمرنگ نمی شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نقش علما و فقها در جامعه اسلامی ابراز داشت: مردم در تمام رخدادها و اتفاقات باید به فقها مراجعه کنند، امام زمان(عج) برای فقها حجت است و فقها نیز برای مسلمانان حجت محسوب می‌شوند.

این مرجع تقلید انقلابی با اشاره به مبارزات علما در طول تاریخ ادامه داد: علمای بزرگ در طول تاریخ شکنجه‌های بسیاری دیده و به زندان رفتند ولی راه اسلام ناب را حفظ کردند، البته آنها قدرت نداشتند تا در برابر حکومتهای مستکبر و ظالم قیام کنند.

معظم له با بیان قیام های تاثیرگذار مردم در طول انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم تنباکو و نهضت مشروطه گواه این موضوع است البته امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی دست به نقطه حساس گذاشت و تاکید کرد که شاه باید برود.

ایشان افزودند: امام خمینی(ره) با همکاری مردم توانست این موضوع را عملی کند، ایشان از سال 42 تا سال 56 تاکید داشتند که شاه باید برود و با کمک مردم این مهم را عملی کردند.

حضرت آیت ‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به توطئه های دشمنان پس از سرنگونی رژیم پهلوی علیه ایران ابراز داشت: در هشت سال دفاع مقدس امام توانست با مدیریت و همکاری مردم و رزمندگان در مقابل تمام ابرقدرتهای جهان بایستد و ملت ایران توانست درس خوبی به دشمن بدهد.

حضرت آیت‌ الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود توصیه های اخلاقی به حاضران ارائه کرد و ضمن توجه دادن آنان به مطالعه آثار و کتب امام راحل، زمان شناسی و عمل به موقع و علم آموزی را از جمله تاکیدات مهم دین مبین اسلام دانست.

ایشان در پایان انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از قیام عاشورا و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و تاکید کرد: امروز مردم مستضعف جهان با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی توانسته‌اند در مقابل حاکمان زورگو بایستند و دیکتاتورهایی همانند مبارک، بن علی و قذافی را سرنگون سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها