کد خبر: ۳۲۴۵۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۰۶ دی ۱۳۹۰
"محمد زهیرالغنوم" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به سفر ناظران اتحادیه عرب به سوریه برای بررسی نا آرامی های این کشور گفت: در حقیقت گزارش ناظران اتحادیه عرب به گونه‌ای ارائه خواهد شد که پرونده سوریه به شورای امنیت ارجاع شود. اکنون مردم سوریه بر این باورند که اتحادیه عرب قابل اطمینان نیست زیرا قطعنامه‌هایی که این نهاد صادر کرده علیه سوریه است.

اقدام نظامی علیه سوریه آتش جنگ منطقه را شعله ور می‌کند

نماینده پارلمان سوریه در پاسخ به این سؤال که آیا شورای امنیت در خصوص اقدامات نظامی علیه سوریه قطعنامه‌ای تصویب خواهد کرد، گفت: قبلا ملاحظه کردیم که پیش‌نویس قطعنامه غرب علیه سوریه با مخالفت روسیه و چین مواجه شد. به علاوه مطرح کردن گزینه اقدامات نظامی علیه دمشق یک گزینه نادرستی است چرا که سوریه همانند عراق و لیبی نیست. اگر آمریکا، اروپا و ترکیه بخواهند دخالت نظامی در سوریه بکنند، آنها باید نکات زیادی از جمله معادلات خود با دشمنان اسرائیل را در نظر بگیرند. در صورتی که هر گونه اقدام نظامی علیه سوریه انجام شود ، آتش جنگ تمام منطقه خاورمیانه فرا خواهد گرفت. اگر این محاسبه را در نظر بگیرند ملاحظه خواهند کرد غربی ها و متحدان آنها دستشان در خصوص هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه بسته است.

مردم سوریه اجازه دخالت نظامی علیه این کشور را نمی‌دهد

وی با بیان اینکه ملت سوریه مخالف اقدامات توطئه‌آمیز علیه کشورشان هستند، گفت: مردم سوریه مخالف ورود بیگانگان به کشورشان هستند. بنابراین، تنها گزینه برای پایان دادن به ناآرامی‌های داخلی سوریه یافتن یک راه حل است و بزودی سوریه به این نقطه خواهد رسید.

نظام سوریه به معارضان اجازه نمی‌دهد اهداف براندازای خود را دنبال کنند

این سیاستمدار سوری در ارتباط با دیدگاه برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه انجام اصلاحات در سوریه فرصتی را در اختیار معترضان قرار می‌دهد تا به راس قدرت برسند، گفت: ما در سوریه به تمام معارضان می‌گوئیم به پای صندوق بیایند. انتخاباتی که در این کشور برگزار خواهد شد یک انتخابات آزاد و بر اساس قانون احزاب است و تلاش کنید در انتخابات پیروز شوید و به قدرت برسید اما آنها این پیشنهاد را نمی‌پذیرند و خواهان سقوط نظام بشار اسد هستند. به همین دلیل نظام دمشق اجازه نمی‌دهد که آنها به این هدف دست یابند.

راه حل داخلی، تنها راه پایان دادن به بحران سوریه

الغنوم در پایان با تاکید بر اینکه راه حلی داخلی تنها گزینه پایان دادن به ناآرامی‌های داخی سوریه است، گفت: سوری‌ها  برای پایان دادن به مشکلات کشورشان یک راه حلی پیدا خواهند کرد. یک پارلمان دموکراتیک با حضور احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف تشکیل خواهند داد و در عرصه سیاست داخلی یک راه جدید باز خواهند کرد که متفاوت از گذشته خواهد بود و فکر می‌کنم بشار اسد سوریه را به سمت و سوی کشوری دموکراتیک هدایت خواهد کرد و ما از گروه‌های معارض خواسته‌ایم در انتخابات شرکت کنند و هر کسی که مردم انتخاب کردند به هرم قدرت صعود خواهد کرد. اما آنها این پیشنهاد را نپذیرفتند. چرا که می‌دانند در انتخابات پیروز نخواهدشد و این در حالی است دمشق می‌پذیرد که ناظران بین‌المللی بر انتخابات سوریه نظارت داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها