کد خبر: ۳۲۳۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۶ دی ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به منطقه عمومی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۰، امیر دریادار سیدمحمود موسوی معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با شروع مرحله تاکتیکی رزمایش دریایی ولایت 90 در راستای پدافند جنگ‌های نوین، عملیات مقابله با عوامل شیمیایی دشمن فرضی توسط نیروی دریایی ارتش انجام شد.

موسوی افزود: در این مرحله نیروهای خودی از زمانی که مورد حمله شیمایی قرار می‌گیرند با استفاده از تجهیزات جدیدی که در اختیار است با انواع عملیات شیمیایی مقابله کرده و محدوده مورد حمله را پاکسازی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز از رزمایش به منظور پوشش هوایی منطقه عمومی رزمایش و شناسایی یگان‌های دشمن فرضی یک فروند هواپیمای بال ثابت نیروی دریایی ارتش نیز اقدام و به گشت و شناسایی در محدوده دریای عمان کرد و همچنین یک فروند هواپیمایی گشت و شناسایی نیروی هوایی منطقه رزمایش را تحت پوشش قرار داد.

سخنگوی رزمایش تصریح کرد: این ماموریت تا زمان دریافت تصویری روشن از تحرک نیروی دشمن فرضی ادامه پیدا کرد و در همین راستا بالگرد نیروی دریای ارتش به شناسایی یگان‌های دشمن فرضی و منطقه‌ای که درعمق دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار 20 درجه گسترش یافته‌اند، پرداخت.

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: امروز در راستای جلوگیری از نفوذ یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی دشمن فرضی به آب‌های خودی، یگان‌های شناور و پروازی نیروی دریایی ارتش نسبت به اجرای عملیات مین‌ریزی پدافندی در آب‌های ساحلی اقدام کردند، سپس یک فروند زیردریایی این نیرو با بهره‌گیری از تاکتیک‌های مورد نظر و بکارگیری اژدر نسبت به انهدام ناوشکن نفوذی دشمن فرضی اقدام کرد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش اظهار داشت: با توجه به اشاعه پدیده شوم تروریسم دریایی در منطقه و در راستای تامین امنیت تردد کشتیرانی تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران دریادلان نیروی دریایی ارتش به اجرای تمرین آزاد سازی کشتی تجاری از چنگ دزدان دریایی پرداختند.

موسوی در پایان اظهار داشت: در اولین روز از مرحله تاکتیکی و چهارمین روز از رزمایش دریایی ولایت 90 به منظور ایجاد اختلال بر روی سامانه‌های ارتباطی و مخابراتی دشمن فرضی و همچنین مقابله با اقدامات یگان‌های دشمن جهت ایجاد اختلال بر روی سامانه‌های راداری، ارتباطی و پدافندی نیروهای خودی،‌ عملیات جنگ‌های الکترونیک با بکارگیری سامانه‌های نوین ECCM- ECM- ESM ساخته دست توانمند متخصصان داخلی با موفقیت به مورد اجرا گذاشته شد.

عملیات‌های رزم سطحی، زیرسطحی، ضد زیر سطحی و ضد هوایی علیه دشمن فرضی و تمرین پدافند حملات موشکی از دیگر اقدامات دریادلان نیروی دریایی ارتش در روز نخست مرحله تاکتیکی رزمایش بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها