کد خبر: ۳۲۲۲۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۳ تير ۱۳۹۴
حسن روحانی در خاطرات خود به مقایسه‌ای میان اروپا و آمریکا اشاره می‌کند، مقایسه‌ای که نشان می‌دهد درون دولت یازدهم، تصور به محوری بودن آمریکا در موضوعات بین‌المللی تا چه اندازه جدی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مشرق،حسن روحانی در کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای، نگاه خود به کشورهای اروپایی و آمریکایی را به طور کامل شرح می‌دهد و به نظر می‌رسد، بر اساس همین نگاه، تیم مذاکره کننده را مأمور به مذاکره مستقیم با آمریکا کرده است.

وی در این کتاب می‌نویسد: "در مجموعه معادلات قدرت‌های بیرونی، یک قدرت بزرگ (یعنی آمریکا) همواره مخالف روند مذاکرات ما با سه کشور بود و لذا طبیعی بود که این روند با مشکلاتی مواجه شود، البته مذاکره با اروپا بهترین گزینه برای همکاری نبود، ولی انتخاب بهتری هم نداشتیم.

من با بیانی در یک مصاحبه مطبوعاتی در سال 1383 گفتم که مابین دوچرخه و پیکان مخیر بودیم. دوچرخه غیرمتعدها و پیکان، همان انگلیس به اضافه فرانسه و آلمان بودند. بنز هم، (آمریکا) بود، ولی ما اجازه نداشتیم از آن استفاده کنیم. پس، ناچار شدیم بین آن دو، پیکان را انتخاب کنیم. در این حالت، دیگر نباید توقع بنز از ما داشته باشید، البته اروپایی‌های از این مصاحبه کمی مکدر شده بودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها