کد خبر: ۳۲۱۹۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۰۱ تير ۱۳۹۴
فرزند دهقان فداکار گفت: پدرم (دهقان فداکار) زنده است و از شایعات مرگش در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های اینترنتی ناراحت است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، اسم «ریزعلی خواجوی» یا «دهقان فداکار» برای بسیاری از مردم نام آشناست زیرا داستان او در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان وجود دارد.

دهقان فداکار در سن سی و دو سالگی شب‌هنگام در حالی که در کنار ریل قطار حرکت می‌کرد، متوجّه مسدود شدن مسیر قطار به علت ریزش کوه شد و در آن هنگام برای نجات قطار و مسافران آن، کُت خود را آتش زد و به سمت قطار حرکت کرد.

این فداکاری باعث شد تا داستان نجات جان مسافران قطار به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان برود و جوانان از چندین دهه پیش با نام او آشنا باشند.

اما در روزهای گذشته شایعه درگذشت دهقان فداکار در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های اینترنتی دست به دست شد تا مردم این شایعه را باور کنند.

پس از انتشار این اخبار به سراغ دهقان فداکار رفتیم و فرزند وی به خبرنگار فارس گفت: «خبر درگذشت دهقان فداکار شایعه است و این موضوع صحت ندارد».

وی افزود: تمام خانواده از منتشر شدن این شایعه ناراحت هستند و باید بگویم که در حال حاضر حال دهقان فداکار خوب است.

فرزند وی با بیان اینکه اکنون دهقان فداکار 84 سال سن دارد، گفت: وی در حال استراحت در منزل است و این روزها مشغول کار خاصی هم نیست اما پس از منتشر شدن خبر درگذشت دهقان فداکار تمام آشنایان و دوستان به منزلمان آمدند و جویای احوال وی شدند.

وی در خصوص اینکه داستان دهقان فداکار در کتب درسی به چند خط تنزل پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بابا می‌گوید به این کار اعتراض می‌کنم که چرا این کارها را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، آزبرعلی حاجوی مشهور به ریزعلی خواجوی یا دهقان فداکار دارای پنج پسر و 3 دختر و 41 نوه و نتیجه است و نکته مهم این است که دهقان فداکار در سلامتی کامل به سر می‌برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها