کد خبر: ۳۱۹۸۲
زمان انتشار: ۰۰:۵۵     ۰۴ دی ۱۳۹۰
به گزارش جام‌جم، سردار عليرضا اكبرشاهي صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 22 آذر امسال ميني‌بوس حامل زندانيان ندامتگاه مركزي كرج هنگامي كه قصد داشت 9 زنداني را به دادسراي استان البرز منتقل كند در پي يك تصادف ساختگي در جاده محمدشهر از سوي يك نقابدار مسلح مورد حمله قرار گرفت.

در اين حادثه مامور زندان به نام عليرضا مرادخاني كه با مرد مهاجم درگير و و مانع از فرار زندانيان شده بود، هدف شليك گلوله مرد نقابدار قرار گرفت و به شهادت رسيد.

جستجوي گام به گام براي دستگيري متهمان

فرمانده انتظامي استان البرز افزود: به دنبال اين حادثه و در پي هماهنگي قضايي، ماموران اداره جنايي پليس آگاهي استان تحقيقات گسترده‌اي را در اين زمينه آغاز كردند.

در حالي كه تحقيقات براي دستگيري مهاجم مسلح و دو همدست فراري‌اش كه با يك خودروي زانتياي سفيد رنگ متواري شده بودند ادامه داشت، معلوم شد متهمان قصد فراري دادن يك مرد قاچاقچي را داشته‌اند. به اين ترتيب، با شناسايي اين مرد زنداني، هويت ضارب و همدستان فراري‌اش شناسايي شد.

دستگيري سه مهره كليدي باند

رييس پليس استان البرز گفت: در مرحله بعدي تحقيقات مخفيگاه سه متهم فراري كه در يك خانه اجاره‌اي در جاجرود پنهان شده بودند، شناسايي شد.

ماموران روز سه‌شنبه هفته گذشته با هماهنگي قضايي به محل اعزام و وارد مخفيگاه تبهكاران شده و آنها را دستگير كردند.

اين مقام پليس تصريح كرد: متهمان با انتقال به پليس آگاهي در بازجويي گفتند قصد فراري دادن يك زنداني به نام عبدالحميد را داشته‌اند كه به اتهام قاچاق ماده مخدر هروئين در بازداشت به سر مي‌برده و روز حادثه قرار بوده به دادگاه منتقل شود.

چهار زن در ميان متهمان

در مرحله بعدي تحقيقات يك مرد و چهار زن كه با متهمان در زمينه تهيه سلاح كلاشينكف و قرار دادن در محل اختفا و كمك به اجراي نقشه فرار آنها همكاري داشتند، شناسايي و دستگير شدند. اين متهمان نيز در بازجويي‌ها به همدستي با سه عضو كليدي باند اعتراف كردند.

فرمانده انتظامي استان البرز ياد آور شد: عامل شهادت مامور زندان كه در ميان متهمان بازداشت شده است و «فرود» نام دارد، يك متهم سابقه‌دار و داماد مرد قاچاقچي‌اي بود كه آنها قصد فراري دادنش را داشتند.

در پي دستگيري اعضاي اين باند، براي همگي آنها قرار قانوني صادر شده و تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد. سلاح استفاده شده از سوي عامل جنايت نيز كه در يكي از باغ‌هاي شهريار دفن شده بود، كشف و ضبط شد.

در حاشيه اين نشست خبري، سه متهم كليدي باند نيز حضور داشتند و به تشريح روز حادثه پرداختند.

گفته‌هاي متهم

فرود، متهم 29 ساله كه عامل شهادت مامور زندان مركزي كرج بود، درباره اجراي نقشه فرار پدر‌همسرش از زندان گفت: چهار بار به اتهام سرقت و قاچاق مواد مخدر دستگير و زنداني شده‌ام و پدر همسرم نيز 2 ماه پيش به اتهام حمل و نگهداري دو كيلو هروئين دستگير و زنداني شد.

متهم افزود: با توجه به اين كه او اگر محاكمه مي‌شد، مجازات مرگ در انتظارش بود، با همدستي برادر همسرم و يكي از دوستانمان نقشه فرار وي را طراحي و اجرا كرديم. ابتدا از طريق يكي از همدستانمان، از يك قاچاقچي سلاح در تهران در ازاي پرداخت يك ميليون و 200 هزار تومان سلاح كلاشينكف خريدم.

عامل جنايت يادآور شد: چند روز پيش از حادثه، خانواده پدر همسرم كه به ملاقاتش در زندان رفته بودند، اطلاع يافتند او بزودي براي محاكمه به دادگاه منتقل مي‌شود.

روز حادثه به گمان اين كه پدر همسرم درون خودروي حامل زندانيان است، آن را در جاده محمدشهر با يك تصادف ساختگي متوقف كرديم.

متهم عنوان كرد: در حالي كه نقاب زده بودم، براي ايجاد رعب و وحشت وارد ميني‌بوس شدم و مامور زندان و بقيه افراد را به گروگان گرفتم و هدفم فقط فراري دادن پدر همسرم بود.

متهم افزود: از مامور جوان خواستم سلاحش را كف ميني‌بوس بگذارد، اما او مقاومت كرد. وقتي با هم درگير شديم، مي‌خواست مرا خلع سلاح كند كه تيري شليك شد و وي را زخمي كرد.

فرود گفت: وقتي زنداني موردنظرم را در ميان افراد زنداني پيدا نكردم، سراسيمه از ميني‌بوس پياده شدم و پس از شليك‌هاي پي‌در‌پي، با خودروي زانتياي همدستانم متواري شديم.

متهم اضافه كرد: وقتي در روزنامه‌ها خواندم مامور زخمي جان باخته و پليس نيز در جستجويمان است، با همدستي اعضاي باند از كرج به جاجرود فرار كرديم و سرانجام دستگير شديم.

وي گفت: از ارتكاب اين جرم و كشته شدن مامور زندان پشيمان هستم. دير يا زود اعدام مي‌شوم، اما جوانان بدانند دست به سلاح بردن و راه خلاف در پيش گرفتن، عاقبتي جز نابودي خود و خانواده‌شان ندارد.

دو متهم ديگر نيز با ابراز ندامت، گفته‌هاي متهم را تاييد كردند.

در پي اظهارات متهمان، خانواده اولياي دم كه در نشست فرماندهي انتظامي استان البرز حضور داشتند، خواستار مجازات قانوني و سريع عامل شهادت فرزندشان از سوي قوه قضاييه شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۰ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
۰
۰
تاکی بایدتعداد اندکی از جوانان شایسته و خانواده دوست فدای تعداد اندکی مواد تولید کن ومواد فروش ومواد به کش قربانی شوند . بابا همت کنید مواد فروش را با هر مقدار و از هرنوع مواد و در هر پست و مقامی ویا .....دستگیر شد اعدام کنید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها