کد خبر: ۳۱۹۱۰۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
سرمربی ذوب آهن گفت: «هر زمان که به فینال حذفی دو سال پیش فکر می‌کنم به نظرم حق پرسپولیس بود که قهرمان شود.»

به گزارش پايگاه 598 به نقل از جام نیوز، یحیی گل‌محمدی که با حضورش در ذوب‌آهن باعث شد این تیم متحول شود و در لیگ برتر یکی از بهترین‌ها لقب بگیرد، در جام حذفی هم توانست به قهرمانی برسد تا نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند در هر تیمی به موفقیت برسد. حتی در تیمی که روحیه برد نداشت و چند سالی به باختن عادت کرده بود.

 

گل‌محمدی در مورد موفقیتش در ذوب‌آهن، قهرمانی در جام حذفی و... صحبت های زیر را انجام داده است:

 

 * اولین تجربه قهرمانی شما به‌عنوان سرمربی چطور بود؟

- قهرمانی همیشه لذت دارد. چه در لیگ باشد و چه در جام حذفی فرقی نمی‌کند. من به‌عنوان بازیکن هر دو تجربه را داشتم ولی به‌عنوان سرمربی اولین تجربه مربیگری من بود که خیلی لذت‌بخش بود. از این بابت خوشحالم که ذوب‌آهن یک قهرمانی پاک و به دور از حواشی را به دست آورد. متاسفانه ظاهرا یک عده در اصفهان از قهرمانی ما ناراحت هستند و شیطنت‌هایی انجام می‌دهند که می‌خواهند من را مقابل هواداران ذوب‌آهن قرار دهند. کسانی که این کارها را انجام می‌دهند را نمی‌توان در گروه هوادارهای ذوب، قرار داد.

 

* شما یک بار دیگر هم با پرسپولیس به فینال جام حذفی رسیدید، فکر می‌کنید این بازی با زمانی که شما مربی پرسپولیس بودید چه فرقی داشت؟

- دو سال پیش که من مربی پرسپولیس بودم ما در بازی فینال اشتباهات فردی وحشتناکی داشتیم. حتی وقتی که نتیجه بازی 2 - یک بود هم ما موقعیتی داشتیم که به تیر دروازه برخورد کرد. ما در همان بازی هم فرصت آن را داشتیم که صاحب جام شویم. شاید در آن سال تیم ما آنقدرخوش‌شانس نبود که قهرمان شود. ضمن اینکه در آن بازی اتفاقاتی رقم خورد که مانع از قهرمانی ما شد ولی هر زمان که به آن بازی فکر می‌کنم به نظرم حق پرسپولیس بود که قهرمان شود. اتفاقات آن بازی به نفع حریف رقم خورد.

 

* یکی از صحنه‌های جالب فینال این بود که شما روی زمین نشستید و دورتر از خط تیم‌تان را هدایت می‌کردید. این استایل گل‌محمدی است یا اینطوری بهتر بازی را تماشا می‌کردید؟

- در آن لحظات مجتبی حسینی بچه‌ها را از کنار زمین هدایت می‌کرد. من هم از دورتر بازی تیم را می‌دیدم که ببینم کجا ایراد داریم. در کل همیشه من و مجتبی حسینی جایمان را عوض می‌کنیم چون یک نفر باید کنار زمین در جریان بازی وظیفه بازیکنان را به آنها بگوید و یک نفر هم نگاه متفاوتی داشته باشد. در زمان دیگری هم من لب خط می‌روم و آقای حسینی عقب‌تر بازی را نگاه می‌کند.

 

* بر خلاف همیشه که زیاد از خودتان احساسات بروز نمی‌دهید در این بازی در مقابل گل‌های بازیکنان شادی می‌کردید؟

- فصل سختی را پشت سر گذاشتیم. در این بازی احساس می‌کردم تنها یک قدم تا قهرمانی فاصله داریم. قهرمانی واقعا لذت خاصی دارد. این نتیجه حاصل تلاش بازیکنان بود و واقعا دوست نداشتم بازنده باشیم و خستگی یک سال کار کردن در دلمان بماند و یک جام را ذوب‌آهن از دست بدهد.

 

* بعد از قهرمانی ذوب گفته می‌شد خستگی، قهرمانی را از نفت گرفت.

- به عقیده من اصلا اینطور نیست. اگر در نتایج نفت دقت کنید می‌بینید که این تیم در دو ماه اخیر تنها مقابل ذوب‌آهن شکست نخورد. نفتی‌ها حتی در بازی فینال لیگ با تراکتورسازی به تساوی 3-3 دست پیدا کردند و تا دقایق پایانی مدعی قهرمانی بودند، در آسیا هم نفت همین شرایط را داشته و تنها باخت این تیم مقابل ذوب‌آهن بوده.

 

* کارلوس کی‌روش به‌عنوان یک مربی با سابقه از عملکرد یحیی گل‌محمدی اظهار رضایت کرد. در گفتگوی شما با سرمربی تیم ملی چه گذشت؟

- آقای کی‌روش با من تماسی نگرفت. بلکه بعد از کلاس مربیگری من رفتم سر تمرین تیم ملی که آقای کی‌روش هم بعد از تمرین دقایقی با من صحبت کرد و هر دو برای هم آرزوی موفقیت کردیم. ما مدتی هر دو در یک ساختمان همسایه بودیم و از هم شناخت زیادی داریم. برای همین هم از دیدن من خیلی خوشحال شد.

 

* دعوت شدن حدادی‌فر به‌عنوان تنها بازیکن از تیم قهرمان جام حذفی کمی عجیب بود؟

- بحث اینکه کی انتخاب شده و نشده، نیست! من در این مورد بحثی ندارم. گله من از این است که چطور وقتی که 6 بازیکن از ذوب در تیم ملی بودند به یک نفر تقلیل پیدا کرد. یعنی هیچ‌کدام از این بازیکن‌ها در تمرین تیم ملی دیده نشدند!

 

* با توجه به اینکه برانکو عنوان کرده که دیگر به ایران بر نمی‌گردد، باز هم نام شما به‌عنوان آلترناتیو مربیگری پرسپولیس مطرح شده؟

- در درجه اول من همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و برای نتیجه نگرفتن این تیم در این فصل واقعا متاسفم. همه هواداران پرسپولیس قطعا نگران باشگاه و مشکلات آن هستند اما اینکه من بخواهم به پرسپولیس فکر کنم، رفتار حرفه‌ای نیست چون مربی خوب و کاربلدی هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته و نیازی به حضور من نیست. ضمن اینکه من یک سال برای ساختن ذوب‌آهن تلاش کرده‌ام و قصد دارم هر فصل تیم بهتری را راهی مسابقات کنم. قصد دارم فصل آینده تیم را در رقابت‌های آسیایی ارزیابی کنم و فکر نکنم چنین اتفاقی که شما می‌گویید بیفتد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها