کد خبر: ۳۱۷۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۰۳ دی ۱۳۹۰
دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران گفت: افراد باید شب‌ها به پهلو بخوابند و بین زانوها از بالش استفاده کنند،و اگربه پشت دراز می‌کشند (طاق باز) زیر زانوهای خود بالش بگذارند.



  به گزارش سرویس خواندنی های 598، سید احمد رئیس السادات در گفت‌وگو با فارس، در تشریح تبیین علت ایجاد گودی کمر اظهار داشت: زمانی که میان قدرت و انعطاف پذیری عضلات قسمت‌های مختلف از جمله راست کننده‌های لگن، خم کننده‌های ران، عضلات پشتی و عضلات شکمی تناسبی وجود نداشته باشد، افراد ممکن است با تشدید گودی کمر مواجه شوند.


  وی افزود: ورزش درمانی این تناسب را برای فرد بر می‌گرداند به عنوان مثال با تقویت عضلات راست کننده لگن و انجام حرکات کششی برای عضلات جلوی ران می‌توان به بیمار کمک کرد.

  عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در این راستا افراد باید شب‌ها به پهلو بخوابند و بین زانوها از بالش استفاده کنند.

  رئیس السادات خاطرنشان کرد: اگر افراد به پشت دراز می‌کشند (طاق باز) زیر زانوهای خود بالش گذاشته و اگر می‌خواهند به مدت طولانی مدت مثلأ در هنگام شست و شوی ظروف یا مسواک زدن بایستند یکی از پاهای خود را روی یک چهار پایه کوتاه بگذارند تا فشار کمتری به کمر آنان وارد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها