به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، نکته جالب اینجاست که هر دو شرکت مذکور دولتی یا لااقل نیمه
دولتی هستند چون برای فروش محصولات تولیدی خود شدیدا مورد حمایت دولت هستند
از این طریق که دولت برای واردات ماشین های خارجی گمرک زیادی دریافت می
کند و به سمتی پیش نرفته که شرکت های معتبر خودرو سازی دنیا در ایران
کارخانه بزنند و تولیدات به صورت مونتاژ کاری است.
اینکه شرکت های خودرو سازی علاوه بر 290 میلیارد حالا کمی بیشتر یا کمتر،
به علاوه هزینه های میلیاردی فصل جدید را چگونه می خواهد تامین کند مورد
بحث ما نیست، البته شاید گران کردن ده تا پانزده درصدی قیمت خودرو های کم
کیفیت شرکت های مذکور برای تامین همین هزینه ها باشد.
خودرو سازان در صورت پیروزی در مزایده چهارم (با توجه به شواهد) صاحب دو
تیم بزرگ پایتخت می شوند. تصور کنید در اواخر لیگ مثلا پرسپولیس برای
قهرمانی نیاز به سه امتیاز داشته باشد و حریفش تیم سایپا باشد که امتیاز
این بازی برایش بی اهمیت باشد، آیا راه دادن به تیم اول شرکت توسط تیم دوم
شرکت چیزی دور از ذهن خواهد بود یا لااقل در صورت برتری سرخپوشان شبهاتی را
به وجود نمی آورد؟! یا مگر منبع درآمد پرسپولیس و سایپا شرکت خودرو سازی
سایپا نیست مانند مانند منبع درآمدی فولاد خوزستان و فولاد نوین اهواز که
شرکت فولاد است، پس چطور خودرو سازان می توانند دو تیم در سطح اول فوتبال
کشور با منبع درآمد مشترک داشته باشند ولی فولاد نمی تواند؟
اینها سوالاتی است که در ذهن مردم نقش بسته و بهتر است مسئولان به صورت شفاف در مورد این مسئله توضیح دهند