کد خبر: ۳۱۵۲۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو گروه روابط پارلماني جمهوري اسـلامي ايـران با پارلمان اروپا ماجراي حضور يکي از نمايندگان انگليسي حامي منافقين در ديدار با پارلمان اروپايي و پاسخ کوبنده هيات ايراني را تشريح کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، فاطمه آليا ماموريت گروه روابط پارلماني ايران و و اروپا را در سفر به بلژيک موفقيت آميز خواند و گفت: پيش از ماموريت اهداف و محتواي سخنراني ها مشخص شده بود. ترکيب هيات ايراني در اين سفر بسيار مهم بود زيرا ترکيب بايد به گونه اي مي بود که شبهات اروپا نسبت به جمهوري اسلامي را بر طرف کند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در اين سفر تبعات جنگ افروزي کشورهاي آمريکايي و اروپايي در منطقه خاورميانه و امکان نفوذ اين نا امني ها به کشورهاي آسيايي و اروپايي تشريح شد.

وي گفت: يکي از موضوعات مهمي که در مذاکرات مطرح شد افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان و صادرات به اروپا بود.

آليا اظهار داشت: يکي از مهمترين ملاقاتهاي ما با رئيس پارلمان اروپايي بود که در بالاترين سطح از نظر تشريفات و پروتکل اين ديدار صورت گرفت و بسياري از شبهات وي در مورد حقوق زنان و اقليت ها و نيزجنگ يمن بر طرف شد.

وي ادامه داد: با هيات روابط با ايران در پارلمان اروپا مذاکرات خوبي داشتيم متاسفانه موضع گيري هاي اروپايي ها ناشي از اطلاعات نادرستي است که گروه هاي معاند جمهوري اسلامي در اختيار آن ها قرار مي دهند.

نماينده مردم تهران گفت: ۷ نفر از اعضاي پارلمان اروپا با منافقان ارتباط دارند که يکي از آن ها در جلسه با هيات ايراني حضور يافت و سعي کرد از منافع منافقين دفاع کند که پاسخ کوبنده اي به وي داده شد و وي مجبور به عذرخواهي و ترک جلسه شد.

وي ادامه داد: اين نماينده پارلمان اروپايي در حمايت از دستگيرشدگان فتنه و منافقين صحبت کرد.

آليا گفت: در حين مذاکرات اعلام شد، نماينده ملت ايران صحبت کند که وي با وقاحت و عصبانيت گفت: نمايندگان ملت ايران در انگلستان(سازمان منافقين) حضور دارند و اطلاعات لازم را در اختيار ما قرار مي دهند.

وي ادامه داد: تيم ايراني در پاسخ تاکيد کرد، آيا کساني که ۱۶ هزار زن و کودک بيگناه را ترور کرده اند مي توانند نماينده ملت ايران و منبع اطلاع رساني به شما باشند. اين افراد خائن نمايندگان ملت ايران نيستند. که وي مجبور به عذر خواهي و ترک جلسه شد.

عضو گروه روابط پارلماني جمهوري اسـلامي ايـران با پارلمان اروپا اظهار داشت: گروه اروپايي در اين جلسات بر اهميت ديپلماسي پارلماني تاکيد کردند و معتقد بودند که ديپلماسي پارلماني آزادانه تر مي تواند پيام ملت ها را انتقال دهد.

آليا با اشاره به بحث هاي طولاني در مورد مذاکرات هسته اي گفت: تلاش داشتيم در تمام جلسات دو خط قرمز نظام براي مذاکرات را مبني بر لغو همه تحريم ها و عدم نظارت ويژه و اختصاصي، اعلام کرده و تاکيد کنيم که اينها دو شرط قبول توافق نهايي در ايران است.

وي ادامه داد: جلسات به لحاظ تشريفات و استقبال در سطح بسيار بالايي بود.

آليا با شاره به تقارن سالروز پايان جنگ جهاني با سفر هيات ايراني به اروپا گفت: در اين جلسات تجاوز آل سعود به يمن و حمايت سعودي ها از داعش مورد بررسي قرار گرفت و طرف اروپايي متقاعد شد که آل سعود به مشکل منطقه تبديل شده است.

به گزارش مهر سفر گروه روابط پارلماني جمهوري اسـلامي ايـران با پارلمان اروپا به بلژيک (مقر پارلمان اروپا) به رياست کاظم جلالي هفته گذشته صورت گرفت. در اين سفر هيات ايراني با مقامات زيادي از پارلمان اروپا ديدار و گفتگو کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها