کد خبر: ۳۱۴۶۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
دانشجويان مهاجر افغانستاني در همايش "۳۰ سال خون شريکي" با نگارش نامه‌اي از رهبري خواستند تا بتوانند "پس از سال‌ها انتظار" براي "بهره‌مند شدن از رهنمودها و فرمايش‌هايشان" به ديدار ايشان بروند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسيم، دانشجويان مهاجر افغانستاني در همايش "۳۰ سال خون شريکي" با نگارش نامه‌اي از رهبري خواستند تا بتوانند "پس از سال‌ها انتظار" براي "بهره‌مند شدن از رهنمودها و فرمايش‌هايشان" به ديدار ايشان بروند.

دانشجويان مهاجر افغانستاني با نگارش نامه‌اي از مقام معظم رهبري خواستند تا بتوانند «پس از سال‌ها انتظار» براي «بهره‌مند شدن از رهنمودها و فرمايش‌هاي رهبري» به ديدار ايشان بروند.

متن اين نامه را که در همايش «30 سال خون شريکي» خوانده شد را مي‌توانيد در ادامه بخوانيد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي دامت برکاته

با سلام و احترام
ضمن عرض تبريک به مناسبت ايام ماه رجب، سلام و تحيت هزاران دانشجوي مهاجر افغانستاني دانشگاه‌هاي ايران را به شما تقديم مي‌کنيم.
به استحضار جناب عالي مي‌رسانيم که با همت و پشتکار جامعة مهاجر و مساعدت‌هاي مسئولان امر، اکنون بيش از سيزده هزار دانشجو و چندين برابر آن، دانش‌آموزان مهاجر در مقاطع مختلف در جمهوري اسلامي ايران در حال تحصيل هستند.

اين نمونه‌اي از قرابت‌هاي فرهنگي و همراهي‌هاي اجتماعي جامعه مهاجر و ميزبان است. حضور حدود سه هزار شهيد و جانباز مهاجر در جنگ تحميلي، حضور مردم مهاجر در عرصه سازندگي کشور و جمع وسيعي از نخبگان جامعة مهاجر در عرصه‌هاي ادب و هنر و دانش، نشانگر پيوستگي و همسويي مردم افغانستان با برادران ايراني‌شان بوده است. ما اميدوارم که پس از گذر آن سال‌هاي دشوار جنگ و درگيري در کشور ما، با علم‌اندوزي و تقويت بنيه علمي خويش، براي کشور خود سودمند باشيم.

جناب عالي در ديدار اخيرتان با رياست محترم جمهوري اسلامي افغانستان، آقاي دکتر اشرف غني، امنيت و پيشرفت افغانستان را امنيت و پيشرفت ايران اسلامي دانسته‌ايد و ايران را خانه برادران افغانستاني دانسته‌ايد.
ولي حقيقت اين است که در اين سال‌ها يکي از آرزوها و خواسته‌هاي اصلي جامعه مهاجر، به خصوص دانشجوان آن، ديدار با جناب عالي بوده است که متأسفانه تا کنون توفيق آن به مهاجران ما دست نداده است.

آنچه بر اهميت اين ديدار مي‌افزايد، وضعيت حساس منطقه و بحران‌هايي است که جهان اسلام و به ويژه کشور افغانستان را تهديد مي‌کند. توجه مسئولان محترم جمهوري اسلامي ايران به وضعيت مهاجرين، مي‌تواند مانعي باشد در برابر توطئه‌هاي دشمناني که مي‌خواهند بين دو ملت همزبان و هم‌کيش فاصله اندازند. دانشجويان و دانش‌آموختگان مهاجر با توجه به اين که پروردگان محيط‌هاي علمي جمهوري اسلامي ايران هستند، مي‌توانند در حفظ اين پيوند و مقابله با اين ترفندها موثر باشند.

لذا ما دانشجويان مهاجر افغانستاني که سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در کشور خود هستيم، پس از سال‌ها انتظار خواستار ديدار با جناب عالي و بهره‌مند شدن از رهنمودها و فرمايش‌هاي شما در مسائل مختلف هستيم. اميدواريم که اين آرزوي ما قرين به توفيق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها