کد خبر: ۳۱۴۴۲
زمان انتشار: ۰۱:۴۲     ۳۰ آذر ۱۳۹۰

به گزارش ایرنا، معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در این نشست گفت: روحانیت شیعه مسوولیت ابلاغ معارف اسلامی را در سطح دنیا عهده دار است و باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام 'محمد حسن زمانی' افزود: دنیای امروز با بیش از هفت میلیارد نفر جمعیت در انتظار معارف است كه از سوی روحانیت می تواند به آنان عرضه شود و حوزه می باید به این نیاز پاسخ دهد.

وی اظهار داشت: روحانیون شیعه در جریان بیداری اسلامی مشعل داران هدایت هستند و این بیداری بارقه امیدی است كه حوزه ها باید پیام مناسبی برای آن ارائه كنند.

وی افزود: جرقه بیداری اسلامی مسوولیت حوزه های علمیه را در افزایش سطح علمی طلاب و خودسازی آنان بیشتر می كند و روحانیون باید خود را برای ایجاد فردایی روشن در كره زمین مهیا كنند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تاكید برای اینكه حوزه می تواند در عرصه جهانی حضور پررنگ‌تری داشته باشد، افزود: حوزه دارای بخش‌های مختلفی است و رشته‌های تخصصی اركان حوزه هستند و اگر بتوانند رویكرد بین‌المللی پیدا كنند از جایگاه ارزشمندی برخوردار خواهند شد.

وی ضرورت رویكرد و نگاه بین‌المللی در بین استادان و طلاب رشته‌های تخصصی را مورد توجه قرار داد و گفت: باید نیازسنجی كشورها و قاره‌ها در این زمینه صورت گیرد.

وی توجه به مبانی دینی در زمینه رسالت حوزویان در عرصه بین الملل، موانع موجود در دنیا به منظور تبلیغ معارف دینی و میزان آمادگی سایر كشورها برای پذیرش روحانیت شیعه را از مواردی ذكر كرد كه برای ایفای نقش حوزه ها در جریان بیداری اسلامی كشورهای منطقه باید مد نظر قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها