کد خبر: ۳۱۰۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
بیداری شهروندان خاورمیانه همه را شوکه کرد. بی تردید مشاوران امنیتی هیچ یک از کشورهای بزرگ یا کوچک، در این باره، چیزی به رؤسای خود نگفتند؛ چون خود نیز چیزی از این ماجرای نمی دانستند. بیداری اسلامی اما کم کم دارد همه را بیدار می کند. ...تصمیم تازه روسیه و هند را از این منظر، بهتر می شود فهمید.
«دمیتری مدودف» رییس جمهور روسیه و «مانموهان سینگ» نخست وزیر هند در دیدار خود که روز گذشته (جمعه) انجام گرفت، به این توافق نظر رسیدند که باید مسائل و مشکلات موجود در خاورمیانه و شمال آفریقا بدون دخالت اطراف خارجی و به دور از هرگونه خشونت، و در چارچوب قانونی و از طریق گفت و گوی گسترده ملی و باز میان همه اطراف و با نگاهی به چشم انداز قانونی ملت های منطقه حل شود.

به گزارش 598 به نقل از «تابناک»، در همین راستا رسانه های روسیه اعلام کردند که در پایان این دیدار که در مسکو پایتخت روسیه انجام شد، بیانیه ای مشترک میان «مدودف» و «سینگ» منتشر گردید که محور آن مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا بود.

طرفین در این بیانیه بر این نکته تأکید کردند که با هرگونه دخالت خارجی برای مقابله با خشونت و بحران های داخلی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا مخالفند.

همچنین بر این نکته تأکید شده که تغییرات اساسی به وجود آمده در برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نباید به بهانه ای برای دخالت کشورهای خارجی تبدیل شود تا با این دخالت تلاش کنند اختلافات قدیمی خود را تسویه حساب کنند.

این رسانه های روسیه همچنین نوشتند: روسیه و هند معتقدند مجازات های یک جانبه گرایانه علیه جمهوری اسلامی ایران نتایجی معکوس خواهد داشت و موجب می شود که ایران در همکاری خود با دیگر کشورهای بیشتر وارد مذاکره شود البته ایران نیز باید بر همکاری خود با سازمان بین المللی انرژی هسته ای بیافزاید.

در بیانیه مشترک روسیه و هند همچنین آمده: ما به حمایت خود از افغانستان ادامه می دهیم تا به یک کشور مسالمت آمیز، دمکرات و مستقل تبدیل شود و دولتی باشد که از اقتصاد قدرتمند و خالی از تروریسم و دخالت های خارجی و تولید مواد مخدر، تبدیل شود.

روسیه و هند همچنین نسبت به افزایش فعالیت و تحرکات افراط گرایان در افغانستان و نیز تولید مواد مخدر در این کشور ابراز نگرانی کردند و در ادامه بر افزایش روابط و همکاری میان مسکو و نیودلهی تأکید کردند.

گفتنی است در دیدار «دمیتری مدودف» و «مانموهان سینگ» پنج توافقنامه همکاری مشترک در زمینه تکنولوژی نظامی، آموزش، بهداشت و غیره به امضا رسید. همچنین بر اساس یکی از این توافقنامه ها، روسیه باید به هند در تولید جنگنده های "سو 30 MKA" کمک کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها