کد خبر: ۳۱۰۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
دولت و شهرداری هر دو معقدند که به تعهدات خود در زمینه مترو عمل کرده‌‌اند و بیش از سال‌های قبل بودجه به متروی تهران تزریق شده است اما باز هم شاهد مشکلات و سختی‌های مردم در مترو هستیم.
به گزارش 598 به نقل از فارس، شلوغی، زیر دست و پا ماندن در متروی تهران به یک امر عادی تبدیل شده است. مردم می‌دانند باید برای استفاده از این سیستم حمل و نقل عمومی مشکلات زیادی را باید تحمل کنند.

وقتی‌ درهای مترو باز می‌شود با هجوم جمعیتی روبه رو می‌شوید که با هر زور بازویی می‌خواهند جایی برای خود پیدا کنند تا به مقصد برسند.

مشکلات مردم در متروی تهران را همه مسئولان مربوطه می‌دانند و جالب است که تاکنون برای رفع این مشکل اقدام خاصی انجام نداده‌اند و مدام در حال بحث با یکدیگر هستند و توپ را به زمین همدیگر پاس می‌دهند.

پایتخت نشینان اسیر دعوای مسئولان در مترو شده‌اند. افرادی که  بدون توجه به مشکلات مردم  همچنان به دعواهای خود ادامه می‌دهند.

دعوای مترو و دولت وارد فاز جدیدی شده است. دولت بعد از گذشت ۹ ماه ۲۸ میلیارد تومان یارانه به بلیت مترو پرداخت کرد با این وجود مسئولان شهری معتقدند این پول کافی نیست و نمی‌توان با آن اقدام اساسی انجام داد و این یارانه  صرف هزینه کارکنان و بخشی هم خرید قطعات می‌شود.

مترو برای خرید تجهیزات تعدادی ال سی باز کرده تا بتوانند تجهیزات خود را از خارج از کشور تهیه کند اما معتقدند به دلیل نبود بودجه ال‌سی ها دچار مشکل شده است.

البته دعوا بر سر مترو تهران به بانک‌‌ها کشیده شد به گونه‌ای که مسئولان دولتی معتقدند که مترو بزرگترین بده‌کار  به سیستم بانکی است. از سوی دیگر مسئولان ارشد شهرداری معتقدند که برخی مسئولان به بانک‌ها اعلام کرده اند که با مترو همکاری نداشته باشند و جالب است که مسئولان دولتی موضوع عدم همکاری را به شدت تکذیب کرده اند.

در بحث توسعه مترو و ورود قطارها مسئولان به جای رفع مشکلات مردم مدام وارد فازهای جدید دعوا شده و برای هم خط و نشان می‌کشند.

نکته قابل توجه این است که اگر مسئولان رو دروی همدیگر قرار بگیرند از هم برای کمک در مترو تشکر می‌کنند اما وقتی از هم دور می‌شوند همدیگر را متهم به کم کاری می‌کنند. گناه مردم چیست وقتی مسئولان حاضر نیستند با هم همکاری کرده و مشکلات را برطرف کنند.

اگر مسئولان یک بار در پیک ترافیک سوار مترو و اتوبوس شوند شاید دیگر با هم مناقشه نکند و واقعا برای رفع این مشکل اقدام اساسی انجام می‌دهند.

شهرداری و دولت هر دو مدعی عمل به تعهدات خود هستند اما واقعا اقدامات صورت گرفته شفاف نیست چرا که متروی‌ها معتقدند شهرداری ۱۳۷ درصد به تعهداتش عمل کرده و دولت به تعداتش در بخش یارانه بلیت مترو خوب عمل نکرده است.

این در حالی است که دولتی‌ها معتقدند خیلی بیشتر از سال‌های قبل به مترو کمک کرده اند و مترو در زمینه هزینه ها عددسازی کرده و بیشتر بودجه شهرداری هم غیر نقد بوده است.

متروی‌ها می‌گویند که بودجه غیر نقد نبوده و تمام بودجه ها نقد است و چک‌های آن موجود است.

مترو سوارها قربانی لجبازی مسئولان شده اند و مردم هر روز با سختی از این سیستم حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

در چند سال اخیر توسعه مترو به خوبی انجام شده است به گونه ای که سالانه ۱۵ کیلومتر مترو در تهران احداث شده است اما متاسب با توسعه خطوط واگن وارد نشده است و تردد به سختی انجام می‌شود.

در صورت ورود قطار به خطوط سر فاصله حرکت‌ها کمتر می‌شود در نتیجه تعداد زیادی مسافر جابه جا می‌شود و ازدحام کمتر می‌شود.

واگن‌ها در متروی بندرعباس در حال خاک خوردن است و مسئولان به جای اینکه این محموله را وارد کشور کنند  در حال درگیری با یکدیگر هستند.

نکته قابل توجه این است که در نیمه دوم سال وارونگی دما را داریم و همچنین غلظت آلاینده بالا می‌رود. در برخی از روزها شاخص آلودگی هوا وارد شرایط هشدار می‌شود.
 
آلودگی هوا در کلان شهر تهران بیداد می‌کنند. بهتر است مسئولان اختلاف سلیقه‌های خود را کنار گذاشته و با توسعه مترو مشکل آلودگی هوا و ترافیک کلان شهر تهران را برطرف کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها