کد خبر: ۳۰۹۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۰
مسئولان عراقی تلاش امریكا برای انتقال 'علی موسی دقدوق'، لبنانی متهم به همكاری با حزب الله را به خارج از عراق با شكست مواجه كردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دقدوق كه در سال 2007 به اتهام قتل چند سرباز امریكایی در جنوب عراق بازداشت شده بود جمعه شب به دولت عراق تحویل داده شد.

این فرد لبنانی آخرین زندانی در دست نیروهای اشغالگر امریكایی در عراق بود.

دولت امریكا بسیار تلاش كرد تا این زندانی را به امریكا و یا زندان بدنام گوآنتانامو منتقل كند، اما فشار مسئولان عراقی باعث شد تا دقدوق تحویل آنها شود.

برخی از نمایندگان كنگره و سنای آمریكا از تحویل دادن این زندانی به مقامات عراقی بسیار ناخرسند شده و به شدت از دولت امریكا انتقاد كرده اند.

جان مك كین سناتور جمهوریخواه ضمن انتقاد از دولت امریكا به خاطر تحویل دادن دقدوق به مقامات عراقی گفت: آمریكا در سطوح بالا در مورد این زندانی با دولت عراق صحبت كرده و همچنان به گفت وگو با عراقی ها ادامه خواهد داد تا مطمئن شود او (دقدوق) به دست عدالت سپرده خواهد شد.

مك كین در بیانیه ای كه آن را 'میچ مك كانل' رهبر جمهوری خواهان سنا و دو نماینده دیگر امضا كردند، می نویسد: ما از این مساله عمیقا نگرانیم كه مبادا دقدوق جزای دست داشتن در كشتار شهروندان آمریكایی را ندهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها