کد خبر: ۳۰۸۴۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
سناتور تازه کار جمهوريخواه ايالت آرکانزاس آمريکا مدعي شد اقدام نظامي ضد ايران را به توافقنامه ي مورد مذاکره ي آمريکا با ايران ترجيح مي دهد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از واحد مرکزي خبر، سناتور تازه کار جمهوريخواه ايالت آرکانزاس آمريکا مدعي شد اقدام نظامي ضد ايران را به توافقنامه ي مورد مذاکره ي آمريکا با ايران ترجيح مي دهد.

پايگاه اينترنتي « راو استوري» در گزارشي نوشت: سناتور تام کاتن گفت: تهديد به يک حمله و بمباران سريع در ايران هميشه باعث بهبود ديپلماسي خواهد شد.

تام کاتن گفت بمباران ايران نسبتا سريع و بي درد خواهد بود و باعث تسهيل مذاکرات خواهد شد.

اين سناتور تازه کار در يک برنامه ي راديويي در آمريکا گفت: اقدام نظامي برضد تاسيسات هسته اي ايران در مقايسه با ورود به توافقي که دولت باراک اوباما درباره ي آن مذاکره مي کند، ارجحيت دارد.

تام کاتن گفت: حتي اگر اقدام نظامي ضروري شود ، رئيس جمهور آمريکا تلاش مي کند تا شما فکر کنيد که اين اقدام نظامي مشتمل بر يکصد و پنجاه هزار نيروي مکانيزه ي سنگين زميني در خاورميانه خواهد بود همانند آنچه که در عراق بود ،اما اين درحالي است که ديگر اينگونه نيست.

اين سناتور تاکيد کرد آمريکا بايد تهديد توسل به زور را در کل دوره ي مذاکره حفظ مي کرد چون اين تهديد هميشه باعث پيشرفت ديپلماسي مي شود.

سناتور جمهوريخواه آمريکايي افزود: جنگ تمام عيار همانند جنگ طولاني که درعراق رخ داد ضروري نيست.

وي استدلال کرد ديپلماسي با يک بمباران سريع تحريک مي شود.

وي افزود: چنين بمباراني بيشتر شبيه به آن چيزي خواهد بود که بيل کلينتون رئيس جمهور پيشين آمريکا در دسامبر سال هزار و نهصد و نود و هشت در عمليات روباه صحرا انجام داده بود.

سناتور تام کاتن گفت: بمباران هوايي و حملات دريايي چند روزه عليه تاسيسات کشتار جمعي عراق به علت همين گونه رفتارها بود که شامل مداخله در کار بازرسان تسليحاتي و عدم پيروي از قطعنامه هاي شوراي امنيت مي شد.

تام کاتن در ادامه گفت همه ي آنچه که ما از رئيس جمهور آمريکا مي خواهيم اين است که براي محافظت از منافع امنيت ملي آمريکا همانند بيل کلينتون باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها