کد خبر: ۳۰۸۱۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نامه نيوز/ دختري 23 ساله هستم و هميشه احساس ضعف و بي‌حالي بويژه در محل کارم دارم، مي‌خواستم بدانم آيا کمبود ويتامين و مواد معدني موجب ضعف بدني و عصبي شدن فرد مي‌شود؟
دکتر تيرنگ نيستاني متخصص تغذيه و استاد انستيتو تحقيقات تغذيه کشور در پاسخ به اين پرسش در روزنامه ايران نوشت: ضعف و بي‌حالي مي‌تواند علل تغذيه‌اي داشته باشد. آهن مهم‌ترين ماده معدني است که کمبود آن ضرورتاً به شکل کم خوني بروز نمي‌کند بلکه از علائم اوليه کمبود اين ماده معدني مهم ضعف و بي‌حالي و خستگي مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.
کمبود آهن در ميان زناني که در سنين بارداري يا دوره قاعدگي قرار دارند وجود دارد و با احساس اين علائم بايد سريع به پزشک متخصص مراجعه شود. همچنين ضعف و بي‌حالي مي‌تواند علل تغذيه‌اي داشته باشد بويژه اينکه کمبودهاي تغذيه‌اي در دوره کنوني به شکل باليني و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت باليني يا کمبود حاشيه‌اي مي‌تواند علائم گنگ و مبهمي داشته و در برخي مواقع خود را به شکل ضعف و بي‌حالي نشان دهد.
ضمن اينکه يادمان باشد انرژي داشتن، باعث شادابي و فعاليت مرتبط به توده ماهيچه‌اي بدن مي‌شود و افرادي که بضاعت توده ماهيچه‌اي آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بي‌حالي مي‌شوند.
البته کمبود برخي از ويتامين‌ها نيز همراه با ضعف و بي‌حالي است که مي‌توان به ويتامين‌هاي گروه ب بخصوص ب 2، ب 6 و نياسين اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحريک‌پذيري و عصبي بودن، ضعف و بي‌حالي مي‌شود و در صورتي که فردي از الگوي غذايي نامناسبي پيروي کند احساس ضعف و بي‌حالي کرده و بايد گفت، الگوي غذايي نابسامان موجب مي‌شود فرد به درجاتي از ضعف و بي‌حالي دچار شود از اين رو توصيه مي‌شود در رژيم غذايي تان تجديد نظر کرده و غذاهاي حاوي آهن و ويتامين ب و دي مصرف کنيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها