کد خبر: ۳۰۶۰۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۲۴ آذر ۱۳۹۰
خبرنگار نويسنده امريکايي در گفت‌وگو با پرس تي‌وي مي‌گويد: "امريکا در حال تبديل به کشوري پليسي است."
شروود راس خبرنگار ديلي نيوز شيکاگو و وبلاگ نويس برجسته امريکايي روز سه شنبه (۲۰ آذر) در گفت‌وگو با بخش امريکاي وب سايت پرس تي‌وي گفت، آزادي‌هاي مدني مردم امريکا اکنون کاملا زير سؤال رفته است. اين روند در سال‌هاي اخير ادامه داشته و شرايط براي مردم وخيم‌تر شده است.

راس گفت: "رئيس جمهور امريکا فکر مي‌کند حق دارد هر کسي را در هر نقطه از جهان به ظن تروريسم بکشد. اين ايده‌اي کاملا غيرانساني و بدوي است."

راس افزود: "همه شهروندان امريکايي هم اکنون از سوي دولت اين کشور در خطر هستند."

اين خبرنگار امريکايي گفت: "امريکا هم اکنون متجاوزترين، متخاصم‌ترين و جنگ طلب‌ترين دولت خود در ۵۰ سال گذشته را تجربه مي‌کند. بسيار بد است که مجبور به مطرح کردن چنين مسائلي هستم."

گفتني است، يک تحقيق جديد در کنگره امريکا اخيرا فاش کرد تقريبا نيمي از تلفات سربازان امريکايي در جنگ افغانستان در زمان رياست جمهوري باراک اوباما روي داده است.

بر اساس گزارشي که بخش "خدمات تحقيقاتي کنگره" امريکا در اواسط نوامبر ۲۰۱۱ منتشر کرده است، حدود نيمي از سربازان کشته شده امريکايي در جنگ افغانستان در فاصله زماني بين سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ جان خود را از دست داده اند.

افزون بر اين، دو سوم تمامي سربازان امريکايي که در جنگ افغانستان مجروح شده‌اند نيز در همين دوره زماني، زخمي شده بودند.

اين گزارش به نقل از وب سايت Antiwar.com تصريح کرد، از زمان آغاز جنگ افغانستان در يک دهه گذشته و در زمان رياست جمهوري جرج دابليو بوش، يک هزار و ۷۲۳ سرباز امريکايي کشته و ۱۴ هزار و ۸۳۷ سرباز ديگر مجروح شده‌اند.

براساس اين گزارش، ۸۹۰ کشته و هزار و شصت مجروح از تلفات کلي ارتش امريکا در افغانستان مربوط به رويدادهاي ۲ سال گذشته مي­شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها