کد خبر: ۳۰۵۹۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۷     ۰۴ فروردين ۱۳۹۴
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ‌سامانه ۰۹۶۲۹ مربوط به ستاد هماهنگی خدمات سفر در استانها فعال است و مردم می توانند انتقادها، مشکلات و نیازهایشان را با این سامانه در میان گذارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسعود سلطانی فر در گفتگو با خبر ساعت ۲۱ سیما افزود: همه اماکنی که برای اسکان مسافران نوروزی در سراسر کشور پیش بینی شده است ظرفیتی معادل ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در شبانه روز دارد.

وی گفت:‌ مجموعه هتلها و هتل آپارتمان ها شامل ۱۱۰۰ هتل و ۶۰۰ هتل آپارتمان در این موج سنگین سفرهای نوروزی فقط پاسخگوی ۱۰ درصد مسافران برای اقامت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه ‌در یک سال گذشته حدود ۱۴ هزار خانه مسافر شناسایی و ساماندهی شده است، گفت: حدود ۲۰ درصد از اقامت مردم نیز در خانه مسافرها ساماندهی شده است.

سلطانی فر افزود: ‌حدود ۲۰ درصد از اقامت ها نیز در اماکن مرتبط با آموزش و پرورش و ۱۵ درصد در مهمانسراهای ادارات ، سازمان ها و خوابگاه های دانشجویی انجام می شود.

وی گفت:‌تقریبا حدود ۳۵ درصد نیز در اقامت های موقت و کمپ های مختلف بوده که در یک سال گذشته تعداد آن به ۶۶۰ مورد رسیده است.

سلطانی فر افزود:‌ این تعداد کمپ امکان اقامت حدود ۵۵۰ هزار نفر را در هر شب دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ تلاش کرده ایم تا برای این ایام پرترافیک همه امکانات بسیج شود و تمهیدات و امکاناتی برای سطوح مختلف درآمدی داشته باشیم که سهل الوصول باشد.

وی با بیان اینکه امکاناتی که هم اکنون مهیا شده پاسخگوی سفرهای روزمره مردم است،افزود:‌ با توجه به برآوردهای سال گذشته که امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش در نظر گرفته ایم ظرفیت ۳میلیون و ۸۰۰ هزار نفری تخمین زده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها