کد خبر: ۳۰۴۱۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان گفت : ايران به عملکرد غير منصفانه و غير علمي گزارشگر ويژه حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران به لحاظ رعايت نکردن اصول و موازين بين المللي با ترديد جدي مي نگرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص سخنان اخير گزارشگر ويژه حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: سخنان وي و بخش هايي از گزارش که مورد اشاره قرار گرفته به صورت يکجانبه , به دور از واقعيات و بدون رعايت مقررات وظايف مربوط به مامورين از جانب شوراي حقوق بشر ارائه شده است .

مرضيه افخم با بيان اينکه متاسفانه روشن شده است اراده اي فراتر و خارج از سازوکارهاي حقوق بشري ملل متحد در تهيه گزارش ايران دخيل است و ايران به عملکرد غير منصفانه و غير علمي گزارشگر ويژه به لحاظ رعايت نکردن اصول و موازين بين المللي با ترديد جدي مي نگرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه کرد : گزارشگر ويژه روشهاي نادرست و غير قانوني و جهت دار و پيش داوري را پايه گذاشته که خارج از شرح وظايف ماموريت داران شوراي حقوق بشر است.

افخم يادآور شد : جمهوري اسلامي ايران به خوبي به تعهدات ملي و بين المللي خود در زمينه حقوق بشر واقف و همواره همکاريهاي خوب و گسترده اي را با مکانيزمهاي بين المللي در اين زمينه انجام داده است .

وي تاکيد کرد: دولت جمهوري اسلامي ايران به تعهد خود براي ارتقاء همه جانبه حقوق شهروندان پايبند و اقدامات بسيار مهمي در اين زمينه از جمله در خصوص ارتقاء حقوق شهروندي , حقوق اقليتها و حقوق زنان انجام داده است و به برنامه ها و تلاشهاي خود در اين زمينه ادامه خواهد داد.

احمد شهيد ،گزارشگرحقوق بشري سازمان ملل ، در گزارش جديد خود بار ديگر ، ايران را به نقض حقوق زندانيان قاچاق مواد مخدر، قاتلين و مرتکبين به برخي جرائم ديگر ازجمله همجنس بازان متهم کرده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها