کد خبر: ۳۰۰۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
باید شاخص‌های حق را در قانونگذاری بررسی کنیم؛ واقعیت این است که ما عادلانه قانونگذاری نکردیم.
به گزارش فارس، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه طی سخنانی در نقد عملکرد مجلس هشتم در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران اظهار داشت: بحث ما این است که برای درست شدن مجلس چه کار باید کرد.

وی افزود: وقتی مجلس قانون نوشت و مجری اجرا نکرد، نشان می‌دهد که مجری گوش به حرف مجلس نمی‌کند.

پزشکیان با بیان اینکه اصل ادعای ما بر اساس عدالت است، ادامه داد: محصول کار مجلس را باید ارزیابی کرد و دید که محصول عادلانه هست یا نیست و من می‌گویم که این محصول عادلانه نیست و بر اساس لابی است.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: اگر بخواهیم مجلس درست شود، باید عدالت حاکم شود نه حزب و جناح و گروه.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید حق را شناخت، گفت: نمی‌دانم چه طور شده که یک روز یک فرد را بالا می‌بریم و امروز می‌گوییم که آن فرد منحرف است.

وی تصریح کرد: باید شاخص‌های حق را در قانونگذاری بررسی کنیم؛ واقعیت این است که ما عادلانه قانونگذاری نکردیم.

پزشکیان با بیان اینکه مجلس قانونی نوشته که تا دلتان بخواهد می‌شود در آن رانت خورد، افزود: اختلاس ۳ هزار میلیاردی به دلیل اشکالاتی است که در سیستم وجود داشت.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: نمی‌شود بگوییم همه افراد دچار مسئله هستند. بر این اساس باید گفت که سیستم مشکل دارد و باید ساختار را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: بنده به اصولگرایی از این نظر که همه آنها بر اساس یک دیدگاه عمل می‌کنند، عقیده ندارم اما در کل اصولگرایی و اصلاح طلبی امری غیرقابل انکار است.

پزشکیان اظهار داشت: رهبری گفته‌اند که ما باید در سند چشم‌انداز کشور اول منطقه باشیم و این مسئله بدون اصلاحات امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه رسیدن به چشم‌انداز یعنی تغییر در رفتار و نگرش، گفت: کارآیی، عدالت و کیفیت نیازمند اصلاحات است و من نمی‌دانم که در بکارگیری لفظ اصلاحات با چه چیزی می‌خواهیم دعوا کنیم.

نماینده مردم تبریز با ذکر این مسئله که اگر اصلاحات بمیرد یعنی جامعه مرده است، افزود: باید به برون داد کارها نگاه کرد؛ داشتن شاخص خیلی مسائل را حل می‌کند. بر این اساس همه باید شاخص داشته باشیم.

پزشکیان با ذکر این مسئله که متاسفانه در کشور ما فردی که توان مدیریت ندارد، در راس امور قرار می‌گیرد و افراد دیگر سرباز او می‌شوند، اظهار داشت: من حاضرم جانم را هم در راه مملکت بدهم ولی می‌گویم که باید حق را پذیرفت و آن چیزی که حق هست را هم بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: من بارها گفته‌ام که هر کسی که گره از مشکلات مردم باز کند، کمکش می‌کنم و فرقی هم نمی‌کند که چه فردی یا گروهی باشد.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت:‌ ما به جای اینکه مشکل مردم را حل کنیم با دعواهای داخلی و رأی دادن به افراد وقت خودمان را می‌گذرانیم.

پزشکیان یادآور شد: وقتی مشکل مردم حل نشده، نشان می‌دهد که ما نقص داریم و باید نقص‌مان را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ۸ سال است که مملکت دست ماست. بر این اساس باید جامعه را درست کنیم؛ بفرمایید که کجا را درست کرده‌ایم که بخواهیم به آن ببالیم.

نماینده مردم تبریز در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان گفت: قانون غلط هم باشد، باید آن را اجرا کرد چرا که قانون بد بهتر از بی‌قانونی است.

وی افزود: بنده در زمان انتخابات برای آقای موسوی تبلیغ کردم اما بعد از موضع رهبری دیگر کاری انجام ندادم.

پزشکیان به تخلفات دولت در اجرای قانون اشاره کرد و گفت: نمی‌شود اگر یک فرد خلاف قانون عمل کرد، آن فرد را متهم کنید. ولی یک فرد دیگر اگر خلاف عمل کرد، بی‌توجه باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها