کد خبر: ۲۹۹۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
دكتر سيداميرحسين قاضي‌زاده، اعتماد مردم به مواد تبليغاتي توسط ماهواره را اعتماد به رسانه‌اي بي‌ريشه برشمرد و تصريح كرد: مردم پيش از رجوع به ماهواره و خريد مواد تبليغاتي آن حداقل بايد در مورد آن تحقيق كنند كه آيا نياز به آن كالا دارند يا خير، آيا اين كالاي تبليغاتي نياز آنها را برطرف مي‌كند يا خير، آيا استاندارد كافي را دارد يا خير، وقتي مردم به سراغ ماهواره مي‌روند فرار از خود اتفاق مي‌افتد و به جاي اعتماد به خود داراي هويت و ريشه، به رسانه‌اي بي‌ريشه اعتماد مي‌كنند.

به گفته وي، مشكل در تبليغات ماهواره‌اي نيست، لذا بايد ببينيم چه اتفاقي افتاده كه مردم افكارشان را از يك رسانه بي‌ريشه خريد مي‌كنند، وقتي مردم اعتماد خود را به رسانه‌هاي كشور از دست داده‌ و به ماهواره اعتماد كرده‌اند ما هر چه بگوييم فكر مي‌كنند دروغ است، فارغ از اين‌كه كالاهايي كه ارايه مي‌شود آيا علمي است يا خير، مثلا دستگاه كوچك‌ كننده بيني و يا لاغر كننده در داروخانه‌هاي كشور هم در حال تبليغ است و متاسفانه نظارت نمي‌شود.

عضو كميسيون بهداشت افزود: مسووليت برخورد با تبليغات ماهواره‌اي را همان مسول نظارت بر داروخانه‌هاي كشور بر عهده دارد، اما مانند قوانين و كارهاي ديگر نظارت نمي‌شود.

قاضي‌زاده هم‌چنين خاطرنشان كرد: متاسفانه رويكرد ما در كشور رويكرد سلامتي نيست، بلكه رويكرد پوپوليستي به قضايا داريم و از آنجاكه سيستم نظارتي عملكرد درستي ندارد، اين داروها و مواد تبليغاتي علاوه بر شبكه‌هاي ماهواره‌اي در داروخانه‌هاي كشور خودمان هم براحتي تبليغ مي‌شود.

نماينده مردم مشهد در مجلس درباره راهكار برخورد با تبليغات ماهواره‌اي گفت: رشد فرهنگي يك امر تدريجي و همه‌جانبه است و فقط نمي‌توان در حوزه سلامت به نتيجه رسيد، بنابراين سلامت بايد در كنار موارد ديگر نظير بالا بردن اعتماد به نفس، طلب هويت مستقل، دين‌باوري، احساس مسووليت نسبت به جامعه و احساس مسووليت نسبت به خانواده مورد توجه قرار گيرد.

وي ادامه داد: اگر برنامه‌هايي براي تحقق و تقويت اين موارد داشته باشيم مي‌توانيم جلوي تمايل مردم به رسانه‌هاي بي‌ريشه‌ و استفاده از مواد تبليغاتي آنها را بگيريم، چراكه كسي دچار وادادگي فكري مي‌شود فاقد اعتماد به نفس است، خودباوري ندارد و براي خودش ارزش قائل نيست كه اجازه ندهد هر چيزي وارد ذهن و دلش شود.

به گزارش ایسنا، عضو كميسيون بهداشت در خاتمه تاكيد كرد: بايد به مردم ياد بدهيم كه بتوانند بگويند نه، كساني كه قدرت نه گفتن ندارند به راحتي تحت تاثير تبليغات قرار مي‌گيرند، وقتي اين اتفاق بيفتد در مقابل هر تبليغي يك سوال در ذهن مردم ايجاد مي‌شود سپس نسبت به آن واكنش مثبت يا منفي نشان مي‌دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها