کد خبر: ۲۹۸۳۶۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
العالم/ کارشناس امور امنيتي و استراتژيک از وزارت دفاع اين کشور تحقيق درباره فرو ريختن تجهيزات از سوي هواپيماهاي مشکوک براي گروه تروريستي داعش را خواستار شد.

"محمد نعناع" گفت، موضع وزير دفاع درباره هدف قرار دادن هر هواپيما که به داعش کمک کند صحيح است چون به داعش به طرزي مشکوک در چند جبهه کمک مي شود مانند آنچه که در منطقه اللطيفيه در جنوب بغداد به وقوع پيوست و براي گروه هاي تروريستي که با ارتش مي جنگند، صندوق ها و بسته هايي پرتاب شد.
وي افزود، آمريکا و سفيرش در عراق خود را از اين مسأله مبرّي مي دانند و مي گويند آمريکا نقشي در اين زمينه ندارد اما اوضاع در کنترل آنان است و به همين دليل بايد دليلي ارائه دهند که نشان دهد با داعش همکاري ندارند.
نعناع ادامه داد، عده اي معتقدند، هواپيماهايي که براي داعش کمک پرتاب مي کنند، نشان مي دهد رابطه تجاري ميان افسران و ژنرال هاي آمريکايي، اروپايي و حتي عرب وجود دارد به اين شکل که از اروپا، آسيا و کشورهاي عرب حوزه خليج فارس پول مي گيرند و افراد وابسته به داعش، کمک هاي مزبور را پرتاب مي کنند.
وي افزود، برخي از هواپيماهايي که بر فراز عراق پرواز مي کنند، دولت در زمينه مليت، مرجع و زمان پرواز آنها اطلاع دارد، مانند فرانسه که براي دولت عراق اطلاعات لازم را مي فرستد؛ اما وضعيت پرواز هواپيماهاي آمريکايي مشخص نيست. اما دولت عراق بايد از وضعيت پرواز هواپيماها آگاه باشد و اگر از پروازها آگاه نباشد، بر اساس اصل حاکميت و امنيت عراق آنها را هدف قرار خواهد داد يا به آن هشدار مي دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها