کد خبر: ۲۹۷۷۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۰۲ اسفند ۱۳۹۳
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برخي مباحث مطرح شده مبني بر شيوع ابولا بويژه در تبريز را شايعه خواند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، دکتر سيد حسن هاشمي در حاشيه رونمايي از سامانه صدور پروانه مطب ، گفت: موج آنفلوانزا هر سال وجود داشته و البته اين موضوع تنها مربوط به ايران نيست و سالانه در تمام دنيا مشاهده مي‌شود.

او در پاسخ به سوالي درباره آمار بروز آنفلوانزا در کشور گفت: متاسفانه سيستم ثبت در کشور نداريم. اما در زمينه اين مورد خاصي که اخيرا در تبريز مطرح شده بخشي مربوط به اشتباه يکي از همکاران ما بود و بخشي هم مربوط انتقال نادرست اين موضوع از سوي برخي سايت‌ها بود.

افزايش صادرات دارو به عراق

او درباره دستاوردهاي سفرش به عراق نيز گفت: عراق سفر بسيار خوبي بود. وزير بهداشت عراق گروه دارو و تجهيزات ايراني را يک پله ارتقا دادند که اين امر براي کشور ما بسيار مهم است و مي‌توانيم در بازار عراق حضور جدي داشته باشيم. به طوري که در سال اول ميزان صادرات به اين کشور به بالاي 200 ميليون دلار افزايش يابد.

هاشمي گفت: همچنين در حوزه صادرات تجهيزات به عراق نيز مقرر شد که ديگر نيازي به سيستم ثبت نباشد. در زمينه ساخت بيمارستان و همچنين توريسم سلامت هم توافقاتي صورت گرفت.

برنامه ريزگردها

وزير بهداشت درباره اقدامات انجام شده در جهت کنترل و مبارزه با ريزگردها در سفر عراق نيز گفت: در اين زمينه نيز بررسي هاي لازم انجام و تفاهم نامه اي نيز امضا شد. البته مسوول اين بخش خانم دکتر ابتکار هستند و اين تفاهمنامه را نيز آقاي نعمت زاده با مسوول محيط زيست عراق امضا کردند.

به گفته وزير بهداشت، اما واقعيت آن است که ريزگردها اولويت اصلي عراق نيست. اولويت عراق مساله امنيت اين کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسايل اين چنيني است. نگاه آنها به اين موضوع واقع بينانه تر از ماست. آنها اين موضوع را سياسي نکردند و معتقدند که مساله ريزگردها از کشورهاي دور و نزديک و از سالهاي دور وجود داشته است.

وي گفت: البته در عراق هم کانون‌هاي مربوط به ريزگردها وجود دارد اما در عين حال مردمشان خود نيز مراقب سلامت‌شان هستند. به گفته مسوولان عراقي، اعتبار خاصي را نيز به اين منظور حداقل در بودجه سال آينده شان نگذاشته اند اما در مجموع مفاد تفاهمنامه ها پيگيري مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها