کد خبر: ۲۹۷۲۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
طبق اعلام مسئولان فیفا؛
فدراسیون جهانی فوتبال تایید کرد که رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، از همان زمان که کشور قطر برنده دوئل برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ شد، بحث بر سر زمان برگزاری این تورنمنت آغاز شد.

 

قطر در تابستان دمای ۵۰ درجه سانتیگراد را دارد و این برای برای مسابقات فوتبال مناسب نیست.

 

قطری ها برای حل این مشکل پیشنهاد داده بودند که از وسائل خنک کننده در استادیوم ها استفاده خواهند کرد، اما ظاهراً این پیشنهاد مورد توجه فیفا قرار نگرفته و مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال آن هستند تا این تورنمنت را در زمان دیگری برگزار کنند.

 

در ماه نوامبر گذشته سخنگوی فیفا ژروم والکه گفته بود که برای جام جهانی‌ قطر دو بازده زمانی‌ مورد نظر آنها است که این دو ماه‌های نوامبر و دسامبر و ماه‌های ژانویه و فوریه هستند. حالا خبر می‌‌رسد که فیفا تصمیم نهایی‌ خود را گرفته است و این بازی‌ها در نوامبر و دسامبر و در فصل زمستان برگزار خواهد شد.

 

قطر در سال 2010 توانست میزبانی جام جهانی‌ 2022 را از آن خود کند. جام جهانی‌ 2022 در ماه‌های نوامبر و دسامبر با المپیک 2022 تداخلی نخواهد داشت اما باز هم برای میزبان این بازی‌ها مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.

 

ماه های نوامبر و دسامبر اواخر فصل پاییز است و بدین ترتیب باید منتظر برگزاری بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان در سومین فصل سال باشیم.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها