کد خبر: ۲۹۷۲۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۳۰ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کيهان/ يک نشريه آمريکايي معتقد است ايالات متحده بايد دور برخي متحدان بدنام نظير عربستان را خط بکشد.

نشنال اينترست مي‌نويسد: زمان آن فرا رسيده که به رياض پيام بدهيم اين رابطه به پايان رسيده است. البته روابط دو کشور مي‌تواند ادامه داشته باشد، اما ديگر نيازي به سفر رئيس جمهور براي احترام به تاج و تخت سلطنت و حمايت ارتش ايالات متحده از خاندان آل سعود وجود نخواهد داشت.
اين نشريه خاطرنشان کرد: کار سختي است که از شر يک رابطه بد خلاص شويد. اوقات خوب تمام مي‌شوند و ارتباطات از بين مي‌روند، اما مردم نمي‌توانند تشخيص دهند که چه زماني بايد خداحافظي کنند. کشورها هم مشکلات مشابهي دارند، به ويژه ايالات متحده که در طي چند دهه (همانند بسياري از مردم و ليست دوستان فيسبوکشان) متحداني پيدا کرده است که آنها را رها نمي‌کند.
از کجا بايد شروع کرد؟ کشورهاي زيادي وجود دارند که ارزش دوستي ندارند، از جمله عربستان.
نشنال اينترست مي‌نويسد: کسي شک ندارد که ايالات متحده و عربستان منافع مشترکي در زمينه تجارت نفت و دشمن مشترکي همچون اسامه‌بن‌لادن داشته‌اند. در واقع عربستان براي بقا نياز به فروش نفت و دريافت پول آن از دوست و دشمن دارد. وقتي هم که سلطنت در معرض خطر قرار بگيرد آنها بدون توجه به خارج با تهديدات برخورد مي‌کنند. وقتي صحبت از ارزش‌ها مي‌شود، رياض يک شرمندگي بزرگ براي ايالات متحده است. به طور کلي عربستان کشوري ديکتاتوري است که رژيم سلطنتي آن مردم را غارت مي‌کند، با مخالفان سياسي با سبعيت برخورد مي‌کند و حتي به صدور ظلم و ستم به طور مثال به بحرين هم دست مي‌زند. زمان آن فرا رسيده که به رياض پيام بدهيم اين رابطه به پايان رسيده است.
نويسنده عراق را کشوري از دست رفته براي آمريکا عنوان کرد و افزود: حمله دولت بوش به عراق براساس چندين توهم بود. نقطه آغاز آن وجود سلاح‌هاي کشتار جمعي بود. علاوه بر اين مقامات آمريکايي فکر مي‌کردند که عراق جديد، غربي خواهد بود و اسرائيل را به رسميت خواهد شناخت و تبديل به پايگاهي عليه ايران شيعه خواهد شد. اما افسوس که تمام اين‌ها تبديل به يک کابوس گسترده شد و يک سري توهمات عجيب و غريب منجر به کشته شدن 4500 آمريکايي و 200 هزار عراقي شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها