کد خبر: ۲۹۶۷۱۵
زمان انتشار: ۲۱:۳۲     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت امور خارجه اعلام کرده مستنداتی دال بر صهیونیستی بودن شرکت سیگار مارلبرو وجود ندارد و به نظر می‌رسد این همه هیاهوی رسانه‌ای به دلیل آن است که منافع برخی با قاچاق سیگار گره خورده و واردات رسمی سیگار ۵۰۰ میلیارد تومان نصیبت خزانه دولت می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ مجتبی خسروتاج پیش از ظهر امروز در نشست خبری توضیحاتی را در مورد واردات شکر برگزاری نمایشگاه‌های فروش بهاره، پیگیری وضعیت عرضه محصولات پتروشیمی خارج از بورس، نظارت وزارت صنعت بر کالاهای اساسی، انتخابات اتاق بازرگانی و ارائه مجوز به یک شرکت برای واردات سیگار مارلبرو ارائه کرد.
وی پیگیری وزارت صنعت برای مجوز به یک شرکت صهیونیستی برای واردات سیگار مارلبرو را جوسازی رسانه‌ای عنوان کرد که برخی از آنهایی که دستی در قاچاق این محصول دارند، منافع‌شان به خطر افتاده و از هر طریقی می‌خواهند، موضوع را با جوسازی رسانه‌ای به نوع دیگر جلوه دهند.
وی ادامه داد: طبق قانون مرجع اظهار نظر در مورد وضعیت هر شرکتی کمیته‌ای در وزارت امور خارجه است که در مورد این شرکت نیز از آنجا استعلام شد و آنها اعلام کردند، مستنداتی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت برای واردات رسمی سیگار مارلبرو وجود ندارد و عده‌ای که منافع‌شان به خطر افتاده سر و صدا می‌کنند که ما منصرف شویم.
خسروتاج با تأکید بر اینکه آنهایی که ما را متهم کردند که چرا به شرکت صهیونیستی مجوز می‌دهید، چرا نگفتند با دست‌های پنهان قاچاق برخورد شود؟
وی همچنین در پاسخ به اینکه با اجرای قانون انتزاع وضعیت نظارت بر توزیع و قیمت کالاهای اساسی بر عهده کدام یک از وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی است، گفت: تمامی وظایف اعم از تولید، تجارت و توزیع کالاهای اساسی بر اساس قانون انتزاع در حیطه اختیارات وزارت جهاد و کشاورزی است و ما هیچ دخالتی در سیاست‌گذاری، نظارت و توزیع کالاهای اساسی دیگر نداریم.
وی در پاسخ به اینکه وظیفه سازمان حمایت  در مورد نظارت بر قیمت‌ها چه می‌شود، اینگونه پاسخ داد که سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمانی فرا وزارتخانه‌ای است که روی بسیاری از کالاها و خدمات حتی نرخ کرایه تاکسی و هتل‌داری هم نظارت می‌کند و وظیفه‌اش ربطی به قانون انتزاع ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها