کد خبر: ۲۹۶۵۷۸
زمان انتشار: ۱۸:۰۶     ۲۸ بهمن ۱۳۹۳
تحلیلگر ارشد اقتصادی رویترز تاکید کرد که رشد تقاضا در بلند مدت موجب افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا خواهد شد و هنوز امیدواری های زیادی نسبت به روند صعودی قیمت این فلز زرد وجود دارد.

 به گزارش رویترز، کلاید راسل تحلیلگر برجسته اقتصادی تصریح کرد که گزارش اخیر شورای جهانی طلا نشانگر تحولات مختلفی در عرصه بازار جهانی طلا است. این گزارش نشان می دهد که افت تقاضای سرمایه گذاری در دو سال گذشته تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.


بر اساس این گزارش تقاضای طلا در بازارهای جهانی طی سال 2014 میلادی با پایین ترین روند خود از سال 2009 میلادی روبرو شده است. البته هند در سال گذشته با تقاضای 842 تن بار دیگر به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده است ولی تقاضای این کشور هنوز 14 درصد کمتر از سال 2013 بوده است.

تقاضای طلای چین نیز سال گذشته با 38 درصد کاهش نسبت به سال 2013 به کمتر از 813 تن رسیده است. بررسی تحولات مربوط به تقاضای طلا در هند و چین تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی این فلز دارد. به نظر می رسد که تقاضای طلا در این دو کشور بزرگ آسیایی به زودی بار دیگر به بیش از 1000 تن خواهد رسید.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: به نظر من افزایش تقاضای فیزیکی از سوی هند و چین و همچنین رشد خرید از سوی بانک های مرکزی جهان عامل مهمی برای تقویت قیمت طلا در بلند مدت خواهد بود.

وی تصریح کرد: بهبود اوضاع اقتصادی جهان غیر از اروپا، در سال 2015 میلادی موجب خواهد شد تا تقاضای طلا و جواهر با رشد فزاینده ای روبرو شود و من نسبت به افزایش تقاضا و قیمت طلا امیدوار هستم. هند و چین امسال شرایط اقتصادی خوبی خواهند داشت و این مساله به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند به ضرر قیمت طلا باشد ولی اگر سرمایه گذاران اروپایی احساس کنند که افزایش ارزش دلار و نرخ بهره آمریکا به ضرر ارزش یورو تمام خواهد شد برای خرید طلا هجوم خواهند آورد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

ادامه نگرانی ها نسبت به بحران مالی و بدهی یونان نیز می تواند در نهایت منجر به افزایش تقاضا و قیمت طلا شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها