کد خبر: ۲۹۵۹۵۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۷     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از افزایش ۱۴برابری سرمایه گذاری خارجی در این منطقه در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛ عبداله کعبی  قائم مقام سازمان منطقه ازاد اروند با اشاره ب سرمايه گذاري ۱۰۸ ميليون دلاري  خارجي ها در اين منطقه افزود: ۱۰۸میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعت ، تجارت و نفت منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقایسه با سال گذشته از رشد ۱۴ برابری برخوردار است.
 
وی گفت : شرکت هایی از کویت ، چین ، امارات متحده عربی ، کره جنوبی و روسیه بیشترین سرمایه گذاری را در منطقه آزاد اروند انجام داده اند.
 
کعبی افزود : امسال پس از ۹ سال از تاسیس منطقه آزاد اروند ، صادرات از واردات پیشی گرفت که این اتفاق در هیچ یک از مناطق آزاد کشور رخ داده نداده است.
 
قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند ، جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی ، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال در مناطق خرمشهر و آبادان را از مهمترین اولویت های این منطقه بیان کرد.
 
وی گفت: در هیچ یک از مناطق آزاد کشور به جز منطقه آراد اروند زیرساخت هایی مهمی همچون فرودگاه ، راه آهن ، انوبان ، کشتیرانی ، نفت ،بنادر ، کشاورزی ، صید و صیادی و آبراه قابل کشتیرانی ، برخورداری از آبهای بین المللی و همسایگی با عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس را به صورت یکجا ندارد.
 
کعبی ، چشم انداز منطقه آزاد اروند را مطلوب و درخشان توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه کمتراز ۱۰سال از عمر این منطقه آزاد می گذرد به بسیاری از اهداف مناطق آزاد دست یافته است.
 
بنادر خرمشهر ، آبادان و جزیره مینو بخشی از منطقه آزاد اروند است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها