کد خبر: ۲۹۵۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۱۷ آذر ۱۳۹۰
مقامات دولت فدرال آمریکا قصد دارند از طریق ایجاد همکاری بین سازمان‌های داخلی صنعت بازی‌های رایانه‌ای را توسعه دهند تا با چالش‌های نظامی، جاسوسی، اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی جامعه و غیره مقابله نمایند.
به گزارش598 به نقل از فارس، نشریه آمریکایی «اینفورمیشن ویک» در گزارشی به قلم «الیزابت مونتالبانو» اعلام کرد که ماموران «ناسا» و «سازمان پارک‌های ملی» درصدد یافتن راهی برای همکاری با یکدیگر هستند تا بازی‌های رایانه‌ای را طراحی کنند که از طریق آن بتوانند با چالش‌های اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی جامعه و... مقابله نمایند.
 
* بازی‌های رایانه‌ای راهی برای مقابله با برخی از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ...
 
ماموران «ناسا» و «سازمان پارک‌های ملی» درصدد یافتن راهی برای همکاری با یکدیگر هستند تا بازی‌های رایانه‌ای را طراحی کنند که از طریق آن بتوانند با چالش‌ها اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی جامعه و... مقابله نمایند. بازی‌های ویدئویی به منظور حل برخی چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، محیطی و بهداشتی مردم آمریکا تبدیل به کانون توجه «کاخ سفید» شده است.
 
* جلسه محرمانه بیش از 70 کارمند فدرال از 23 آژانس
 
بر اساس نوشته یکی از پست‌های وبلاگ «کاخ سفید» توسط «کنستانس استین کوهلر» تحلیل‌گر ارشد «دفتر سیاست علم و تکنولوژی کاخ سفید»، بیش از 70 کارمند فدرال از 23 آژانس در ماه اکتبر جلسه محرمانه‌ای را در داخل «کاخ سفید» تشکیل دادند تا درباره پروژه‌های مشترک خود به بحث و گفت‌وگو بپردازند. این افراد بر روی پروژه‌هایی کار می‌کنند که با استفاده از بازی‌های ویدئویی بتوانند با برخی از مشکلات اساسی مردم مقابله نمایند.
 
* جلسه محرمانه سازمان‌های آمریکایی به منظور دستیابی به راه حلی برای مشکلات خود
 
وی اظهار داشت که «ناسا»، «وزارت انرژی»، «ارتش»، «سازمان پارک‌های ملی»، «موسسات ملی بهداشت» و «پشتوانه ملی هنرهای آمریکا» سازمان‌هایی بودند که در این جلسه حضور داشتند و به بررسی و شناخت چالش‌هایی پرداختند که می‌توان از طریق توسعه بازی‌های ویدئویی آن‌ها را حل کرد. این سازمان‌ها همچنین از طریق بازی‌ها درصدد یافتن راهی برای همکاری با یکدیگر به منظور رسیدن به راه‌حل‌هایی برای مشکلات خود هستند.
 
* تلاش ارتش آمریکا برای استفاده از بازی‌های کامپیوتری در محیط‌های مجازی
 
تلاش ارتش آمریکا برای استفاده از بازی‌های کامپیوتری در محیط‌های مجازی به منظور آموزش سربازان در گذشته نیز تبلیغ و منتشر شده است، اما مقامات دولت فدرال این کشور خواستار تلاش‌های گسترده‌تری در این رابطه هستند تا به کاربردهای وسیع‌تر بازی‌های ویدئویی دست یابند. [«وزارت دفاع آمریکا» به بازی‌های رایانه‌ای روی آورده است و این مدل «جمع‌سپاری» صحت و سقم کاربردهای مدنظر نرم‌افزار تسلیحاتی را معلوم می‌کند.]
 
* 170 میلیون آمریکایی علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای هستند
 
این تحلیل‌گر ارشد «کاخ سفید» بازی‌های رایانه‌ای را «تکنولوژی پوش» نام‌گذاری کرد چرا که این بازی‌ها موجب ایجاد نوآوری در بخش‌هایی مانند پردازنده‌های گرافیکی، هوش مصنوعی، فعل و انفعالات انسان/کامپیوتر و محیط‌های چند بازیکنی می‌شود. وی همچنین به تحقیقی اشاره کرد که نشان می‌دهد 55 درصد جمعیت آمریکا یعنی حدود 170 میلیون آمریکایی درگیر بازی‌های ویدئویی هستند و این موضوع تلاش‌های سازمان‌های را نتیجه‌بخش نشان می‌دهد. وی افزود: «گزارش» آکادمی ملی علوم آمریکا نشان می‌دهد که شبیه‌سازی‌ها و بازی‌های رایانه‌ای توانایی بالقوه زیادی دارد و می‌تواند روش‌های جدیدی را در تحصیلات علمی معرفی کند.   
 
* قرارداد آژانس «فعالیت پروژه‌های تحقیقات پیشرفته» با شرکت «ریتیون» برای حمایت از بازی‌های رایانه‌ای
 
یک آژانس تحقیقاتی فدرال به طور مستقل از پیشرفت بازی‌های به اصطلاح «جدی» حمایت می‌کند. اخیرا آژانس «فعالیت پروژه‌های تحقیقات پیشرفته» قرارداد چندین ساله به مبلغ ده و نیم میلیون دلار به شرکت «ریتیون» اعطا کرد تا به پیشرفت بازی‌هایی که می‌تواند به افراد قدرت تصمیم‌گیری بهتر را آموزش دهد، کمک کند. بر اساس ایدئولوژی این شرکت: «باید به مردم یاد داد که تاثیرات تعصبات خود بر روی تحلیل اطلاعات ارائه شده برای تصمیم‌گیری بشناسند و درصدد کاهش آن باشند.»
 
* «ریتیون» تعداد کثیری از تحلیل‌گران اطلاعاتی و سایر متخصصان را به استخدام خواهد گرفت
 
«ریتیون» تعداد کثیری از تحلیل‌گران اطلاعاتی و سایر متخصصان مانند طراحان بازی‌ها و روان‌شناسان شناختی را استخدام خواهد کرد تا بر روی این پروژه کار کنند. ارتش آمریکا نیز قصد دارد کاربرد بازی‌ها را گسترش دهد تا راهی برای تلفیق سیستم‌های آموزشی با بازی‌ها بیابد و آن‌ها را مناسب برای اهداف آموزشی کند.
 
* سازمان‌ها در بخش‌های خصوصی و اجتماعی درصدد آغاز فعالیت در زمینه بازی‌های رایانه‌ای هستند
 
بر اساس اظهارات این تحلیل‌گر ارشد «کاخ سفید» سایر سازمان‌ها در بخش‌های خصوصی و اجتماعی مانند دانشگاه‌ها و شرکت‌ها نیز درصدد آغاز فعالیت‌های خود هستند. وی همچنین اشاره داشت که محیط‌های جمعی اینترنتی مانند «بازی برای تغییر»، «بازی برای سلامتی» و «بازی+ یادگیری+ جامعه» تصمیم دارند راه‌هایی را برای بازی‌ها طراحی کنند که بتواند سطح سلامتی جامعه را افزایش دهد، به یافته‌های جدیدی دست یابد و به عنوان ابزار آموزشی عمل کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها