کد خبر: ۲۹۵۴۸۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
کارشناس داوري فوتبال ايران مي‌گويد لزوم افزايش سطح کيفي مسائل داوري و ارتقاي سطح آموزش داوران بايد در کنار در نظر گرفتن دغدغه‌هاي مالي و آموزش شغلي داوران مطرح شود.
به گزارش پایگاه 598،محمد فنایی در گفت‌وگو با ایسنا، نامه مهدی تاج به علی کفاشیان برای ارتقای سطح آموزش داوران فوتبال ایران را به جا دانست و گفت: به هیچ عنوان نباید این مطلب برداشت شود که این نامه به معنای تضعیف جایگاه داوران است، بلکه این نامه برای در نظر گرفتن دغدغه‌های باشگاه‌ها در مورد داوری در این هفته‌های حساس است.

او افزود: رییس سازمان لیگ فوتبال ایران از سوی باشگاه‌های لیگ برتری تحت فشار است و با اشتباهاتی که در هفته‌های اخیر در زمینه داوری رخ داد این فشار افزایش یافت.

این کارشناس داوری فوتبال ایران با بیان این که این نامه یک هشدار به موقع از سوی رییس سازمان لیگ بود، اظهار کرد: گاهی شاهد تاثیرگذار بودن اشتباه‌هات داوری هستیم و همین امر هم می‌تواند در هفته‌های حساس نیم فصل دوم گاهی سرنوشت یک تیم را در جدول رده‌بندی تغییر دهد.

فنایی اضافه کرد: به نظرم این که رییس سازمان لیگ هشداری را در زمینه داوری می‌دهد اشکالی ندارد. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید هزینه‌های بیشتری را برای کاهش اشتباه‌های داوری بپردازند.

او با اشاره به مطالبه باشگاه‌ها از سازمان لیگ در زمینه داوری گفت: همان طور که باشگاه‌ها باید به سازمان لیگ پاسخگو باشند و بر اساس تصمیم‌های این سازمان عمل کنند، سازمان لیگ نیز باید دغدغه‌های باشگاه‌ها را در نظر بگیرد و پاسخگوی آنها باشد.

این کارشناس داوری فوتبال ایران خاطر نشان کرد: درخواست افزایش کلاس‌های داوری و ارتقای سطح آموزشی داوران به معنای توهین نسبت به جامعه داوری نیست. نباید خود را گول بزنیم. اشتباه‌های داوری در همه جای دنیا وجود دارد و داوران نیز مانند همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند.

فنایی همچنین به لزوم پرداخت به موقع حقوق داوران اشاره کرد و گفت: در کنار آموزش‌های لازم باید حقوق داوران نیز به موقع پرداخت شود. ایجاد امنیت روانی برای داوران از جمله موارد مهمی است که می‌تواند به ارتقای کیفیت قضاوت آنها منجر شود.

او افزود: وقتی داوران ایرانی در رویدادهای بین‌المللی می‌درخشند و حتی قضاوت فینال جام ملت‌های آسیا را نیز سوت می‌زنند، باید به این باور برسیم که جامعه داوری ما از جایگاه بالایی برخوردار است.

این کارشناس داوری فوتبال ایران همچنین از بی‌احترامی‌های صورت گرفته به جامعه داوران گلایه کرد و گفت: هیچ کس حق ندارد نسبت به داوران بی احترامی و بی‌حرمتی کند. اگر قرار است اعتراض به داوران شود باید کاملا در چارچوب‌های اخلاقی باشد.

او در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم رسانه‌ها با فرهنگسازی هر چه بیشتر در زمینه داوری کمک شایانی را نسبت به ارتقای جایگاه داوری در ایران و البته احترام بیشتر به داوران کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها