کد خبر: ۲۹۴۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۱۶ آذر ۱۳۹۰
مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) سراوان، در یکی از شرقی‌ترین نقاط ایران اسلامی واقع شده است و نگین این شهر مرزی محسوب می‌‌‌شود.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 به نقل از مرکز خبر حوزه؛ حجت الاسلام فتحی، با ذکر این مطلب که مدرسه علمیه خواهران سراوان زینبیه(س)، شرقی ترین مدرسه علمیه کشور است، اظهارداشت: این مدرسه علمیه در شرقی ترین نقطه ایران واقع شده است و تنها مدرسه علمیه این شهرستان نیز محسوب می‌شود.

وی افزود: مدرسه علمیه زینبیه(س) ده سال پیش افتتاح شد و هم اکنون 35 طلبه خواهر، در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند؛ 15طلبه نیز از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند و با گذراندن دروس سطح2 حوزه به تدریس و تبلیغ مشغول شده اند.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) سراوان اظهار داشت: طلاب، سطح 2 را در این مدرسه می‌گذرانند و اغلب به امورات تبلیغی در این شهرستان و شهرهای اطراف، همچنین حضور در آموزش و پرورش و انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی مشغول می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان مرزی جنب و جوش معنوی و فرهنگی شیعیان بسیار خوب است و مبلغان در بخش‌های مختلف سعی می‌کنند به افزایش سطح آگهی‌های معرفتی مردم اقدام نمایند.

حجت الاسلام فتحی برگزاری دوره‌های تخصصی و علمی را از فعالیت‌های مستمر این مدرسه علمیه ذکر کرد و افزود: در این مدرسه، فعالیت‌های علمی و تخصصی از جمله آموزش قواعد قرآن و نشست‌های ویژه با محورهای خاص فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از محورهای اصلی فعالیت این مدرسه، حرکت به سمت افزایش پژوهش‌های معرفتی و علمی طلاب در کنار دروس حوزوی است؛ در این راستا برنامه‌های مدونی در حال اجرا است که سعی داریم با تقویت روحیه پژوهش در بین طلاب، آنان را در جهت افزایش مهارت‌های تبلیغی و علمی یاری کنیم.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) سراوان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی پاسخ به شبهات، آشنایی با فرقه‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور، تصریح کرد: این مدرسه علمیه نگین شهر سراوان است و در همین راستا باید نسبت به تربیت طلابی که بتوانند پاسخگوی نیازهای مردم باشند.

وی در پایان گفت: برگزاری جلسات عمومی مناسبت‌های ویژه اهل بیت(ع) و برگزاری نشست‌های دانش افزایی با موضوعات مختلف و همچنین برگزاری جلسات مباحثه فرهنگی و علمی به شکل هدف مند از دیگر فعالیت‌هایی است که در این مدرسه انجام می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
Carlinda
TURKEY
۰۳:۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
Until I found this I thought I'd have to spend the day indise.
پاسخ
Carlinda
FRANCE
۰۳:۱۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
Until I found this I thought I'd have to spend the day indise.
پاسخ
Carlinda
BRAZIL
۰۳:۱۸ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۰
۰
Until I found this I thought I'd have to spend the day indise.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها