کد خبر: ۲۹۲۹۰
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۱۴ آذر ۱۳۹۰
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اگر امام حسین(ع) کسی مثل حضرت اباالفضل را نداشت قیام نمی کرد، خاطرنشان کرد: در روایات حضرت اباالفضل بنده صالح خدا معرفی شده است و کسی که به مقام عصمت راه پیدا کرده است.
حجت الاسلام آقاتهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسمی که شب گذشته به مناسبت شب نهم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت فاطمیون قم که در مسجد ملاصادق برگزار شد، با اشاره به این که برای ظهور امام زمان باید از خودتان شروع کنید، تصریح کرد: باید خودتان را مواخذه کنید که چرا سهل انگاری می کنید تا این که خودتان را جمع و جور کنید و این نهیب زدن به خود اثرات مثبتی را دربر خواهد داشت.

به گزارش بی باک، وی با اشاره به این که باید خدا را در همه جا حاضر و ناظر بر اعمال خود دانست، اظهار داشت: کسانی که معصیت می کنند، این کار برای آنان آسان شده و دیگر ترس و ابایی از آن نخواهند داشت.

حجت الاسلام آقا تهرانی با اشاره به این که ما فقط ظاهر را رعایت می کنیم و کاری برای امام زمان انجام نداده ایم، گفت: امام زمان در ملاقات هایی که داشته اند از آماده نبودن شرایط مردم را دلیل عدم ظهور خود معرفی کرده اند. جمعیت زیاد ولی آدم کم است.

این استاد اخلاق تاثیر گناه علنی را با گناه مخفی متفاوت دانست و گفت: کسی که گناه علنی انجام می دهد، حرمت نگه نداشته و این کار او تبدیل به گناه کبیره می گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت قیام امام حسین(ع) در کربلا خاطرنشان کرد: یزید خود را خلیفه مسلمین و جانشین پیغمبر می دانست و گناه علنی انجام می داد. حال آن که در زمان امام علی(ع)، معاویه هیچ گاه گناه علنی انجام نداد و آداب را در بین عموم مردم رعایت می کرد.

دبیر جبهه پایداری با تاکید بر این که در سراسر دنیا برای امام حسین(ع) عزاداری می کنند، اظهار داشت: امام حسین(ع) علت قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و جلوی یزید ایستاد تا احکام خدا خراب نشود.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با راهکارهای موفقیت در زندگی گفت:حضرت برای موفقیت خود دو راهکار مشخص نمودند؛ دانستم که آخرت مرگ است، خودم را برای مرگ آماده کردم و من همیشه متوجه خدا بودم که من را می بیند و از او حیا می کردم.

دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی، خانواده های شهدا و جانبازان را برکات این نظام اسلامی دانست و گفت: امروز این عزاداری ها و سینه زنی ها به برکت خون شهدا و صبر و استقامت خانواده شهدا و جانبازان است و ما باید خود را پاسدار خون شهدا قرار دهیم.

وی با بیان این که طلبه ها باید روضه خوان باشند، تصریح کرد: ما گریه و ناله را از اهل بیت گرفتیم و نباید آن را از دست بدهیم. در عزاداری ها صفت و محکم پای اعتقاد خود بایستید و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.

حجت الاسلام آقاتهرانی با اشاره به این که آخر کار انسان مرگ است، افزود: چقدر خوب است که انسان با امام حسین باشد و با او از دنیا برود. قدر این روضه ها و عزاداری ها را بدانید.

این استاد اخلاق با اشاره به صفات حضرت اباالفضل که در روایات آمده است، گفت: شجاعت، زیبایی صورت و سیرت، بنده صالح خدا، اهل سجده، مقام عصمت، برادر یکرنگ، ایمان سخت، بسیار تیزبین، بصیرت زیاد، خیرخواه امام حسین از ویژگی های ایشان است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اگر امام حسین(ع) کسی مثل حضرت اباالفضل را نداشت قیام نمی کرد، خاطرنشان کرد: در روایات حضرت اباالفضل بنده صالح خدا معرفی شده است و کسی که به مقام عصمت راه پیدا کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
از آقای آقاتهرانی بعضی صحبت های بدون فکر بعید بود.این چه حرفی است که اگه امام حسین حضرت عباس را نداشت قیام نمی کرد.خداوند قیام حضرت امام حسین را منوط به داشتن حضرت عباس نکرده بود.این یک امر الهی بود که با وجود حضرت یا بدون وجود حضرت عباس باید به وقوع می رسید.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها