کد خبر: ۲۹۱۹۳۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
ايرنا/ مديرعامل استقلال تهران که به تازگي از جلسه با رييس سازمان ليگ براي تامين مشکلات مالي اين باشگاه دست خالي بازگشته، طي چند روز آينده با وزير ورزش و جوانان ملاقات مي کند.
آبي پوشان پايتخت اين روزها با مشکلات مالي بسياري مواجه هستند به طوري که علاوه بر پرداخت بدهي هاي قبلي، در پرداخت مطالبات بازيکنان و کادر فني تيم دچار مشکل شدند.
براساس اين گزارش، افشارزاده که به تازگي از سفر خارج از کشور بازگشته، روز شنبه هفته جاري براي دريافت بخشي از مطالبات باشگاه استقلال از سازمان ليگ به ديدار مهدي تاج رفت، اما اين جلسه سودي براي آبي پوشان نداشت و تاج جواب رد به آنها داد.
افشارزاده در گفت وگويي که با سايت باشگاه استقلال انجام داده درباره ديدار خود با رييس سازمان ليگ گفت: جهت بحث هاي مالي وحقوقي استقلال در فصل جاري به ديدار تاج رفتم اما ظاهرا آنجا هم مشکلات مالي وجود دارد و به همين دليل آقاي تاج هيچ قولي براي حل مشکلات ما نداد.
وي اضافه کرد: ابتداي فصل اسپانسر 60 ميلياردي با سازمان ليگ قراردادي منعقد کرده است اما آنطور که تاج مي گفت، شرکت موردنظربه تعهداتش عمل نکرده است و به همين دليل پولي وجود ندارد. اگر اشتباه نکنيم، سال گذشته 16 ميليارد تومان بحث اسپانسرينگ سازمان ليگ بود که در اين فصل به 60 ميليارد افزايش پيدا کرده است و ظاهراً دو ميليارد هم از درآمد سال جاري استقلال هم در آن فصل پرداخت شده است.
مديرعامل باشگاه استقلال تهران اضافه کرد: مثل اينکه با آمدن من به فوتبال وضع سازمان ليگ هم خراب شده است. سال گذشته با وجود 16 ميليارد تومان، نه تنها سهم استقلال پرداخت شده بلکه دو ميليارد از فصل آينده هم پرداخت شده بود اما الان باوجود اينکه درآمد از 16 ميليارد به 60 ميليارد افزايش يافته، از درآمد فصل جاري ما مبلغ کمي پرداخت شده است. البته تاج زحمتش را مي کشد و تلاشش را دارد اما کانون ايران نوين و صدا و سيما به تعهداتشان عمل نکرده اند و همين باعث شده که پولي به باشگاه پرداخت نشود و حقوق استقلال در اين ميان مغفول مانده است.
به گزارش ايرنا، ديدار افشارزاده با رييس سازمان ليگ در جلسه روز گذشته ( يکشنبه) هيات مديره باشگاه مطرح و در نهايت قرار شده افشارزاده طي چند روز آينده با وزير ورزش ديدار کند شايد از آن طريق گوشه اي از مشکلات مالي استقلال حل شود.
البته اخيرا کامران صاحب پناه رييس هيات مديره باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار ايرنا درپاسخ به اين سئوال که آيا باشگاه در اين مدت از وزارت ورزش و جوانان تقاضاي کمک مالي کرده است يا خير گفت: وزارت ورزش از ابتدا که قرارداد را با اسپانسر بست، تکليف را مشخص کرد. سال هاي گذشته اسپانسر اينگونه نبود اما امسال نقشه راه مشخص شده و وزارت ورزش نيز از همان ابتدا هيچ قولي بابت تامين مالي به باشگاه نداد.
استقلال تهران هم اکنون علاوه بر بدهي هاي مختلف از جمله بد هي هاي مالياتي و بدهي مربوط به بازيکنان خارجي مانند رودريگو توزي، بايد مطالبات بازيکنان خود را نيز پرداخت کند.
بودجه استقلال تهران براي فصل جاري 35 ميليارد تومان بسته شده که قرار شده از اين رقم 20 ميليارد تومان از محل کمک هاي اسپانسر و مابقي نيز از طريق سازمان ليگ تامين شود.
استقلالي ها در شرايط فعلي نمي توانند زياد روي اسپانسر خود حساب کنند زيرا اسپانسر استقلال تا کنون حدود 15 ميليارد تومان از مجموع قرارداد 20 ميلياردي را پرداخته کرده و طبق جدول زمانبندي تنظيم شده حدود يک ماه و نيم ديگر بايد قسط بعدي را به باشگاه پرداخت کند.
البته مسئولان استقلال تهران از اسپانسر درخواست کرده اند در صورت امکان قسط بعدي را قدري زودتر پرداخت کنند تا گوشه اي از مشکلات مالي باشگاه حل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها