کد خبر: ۲۹۱۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۳ آذر ۱۳۹۰

به گزارش جام نیوز؛ بی بی سی فارسی روز چهار شنبه 30 نوامبر (9 آذر) با ذوق زدگی فراوان از حضور یک زن افغان در میان یک صد متفکر جهان خبر داد!

نکته قابل تامل اینکه این زن آن قدر فعال بوده که به گفته بی بی سی؛ در سال 2010، یکی از ده زنی بوده که مفتخر به دریافت جایزه ویژه "زن شجاع" از وزارت خارجه آمریکا بوده است.

البته بی بی سی بدون اینکه به سوابق علمی و توفیقات وی در محافل دانشگاهی اشاره ای داشته باشد، یک راست به سراغ مصاحبه با این زن رفته و در مطلبی کاملا بی ربط به نقل از وی مدعی شد: «انتخاب من به عنوان یکی از صد متفکر برتر جهان، نمایانگر این است که تلاش های زنان افغانستان از دید جهان پنهان نمی ماند.»

گفتنی است انتخاب این زن در میان یک صد متفکر جهان که بی بی سی را بسیار به وجد آورد، از سوی مجله فارین پالیسی آمریکا صورت پذیرفته همان نشریه ای که در اوج فتنه، زهرا رهنورد همسر میر حسین موسوی را به عنوان سومین متفکر جهان معرفی کرد که البته انتقادها و سروصداهای بسیاری را نیز در میان محافل علمی به راه انداخت و موجب شد تا از اقدام خود عقب نشینی کرده و به سیاسی بودن انتخابش اعتراف کند.

با این حال باید توجه داشت که این زن افغان در آینده چه نقشی را برای غربی ها بازی خواهد کرد که از هم اکنون در پی مطرح کردن او بودده و برایش فرش قرمز پهن کرده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۵
۲
واقعا متاسفم واسه این تحلیل
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۲
۱
خیلی احمقید اگر بصیرت داشتید تا حالا اینو درک کرده بودید
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۳۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
اصلا چرا باید اینقدر نگاهایمان منفی و ظرفیت ها یمان کم است ؟خوب مرد و زن چه فرقی دارند؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
مثلا" با اینجور تحلیها میخواهید حرصتان را خالی کنید؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
یک ایرانی عاقل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
لطفا اینقد به انسانهای خوب ایران و جهان اهانت نکنید
لطفا با تاریخ چندهزارساله ایران(سیزده بدر) دشمنی نکنید چرا که همین کارهای اینگونه شماهاست که تمام میراث فرهنگی ما را دیگران به نام و کام خود ثبت و ضبط کرده اند.
پاسخ
یییی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۷ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
خرید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها