ظاهر پانامرا جدید تغییراتی اساسی در بخش طراحی چراغهای جلو و عقب و
سپرهای جلو و عقب به خود دیده است. اما هنوز هم فرم گوژپشت مانند بدنه حفظ
شده و رد پای پورشه کیمن و ۹۱۱ جدید در ظاهر آن دیده میشود.
فضای کابین اما تغییرات زیادی را تجربه نکرده و مشابه مدل قبلی است.
صندلیهای باریک و اسپرت در کابین پانامرا جدید نیز دیده میشوند. این
صندلیهای خوش فرم چرمی، از راحتی صندلیهای خودروهایی همچون بنز CLS و ب
ام و سری۶ گرن کوپه برخوردار نیستند. در مدل جدید پانامرا، دو صندلی
مجزای عقب برای دسترسی به صندوق بار قابلیت تا شدن دارند. همچنین ترکیب
رنگ قرمز و مشکی برای کابین، به صورت انحصاری برای مدل ۲۰۱۴ استفاده
میشود و زیبایی خیره کنندهای دارد.
یکی از مهمترین تغییرات پانامرا جدید نسبت به قبل، بهبود پیشرانه این
خودرو است. در نمونه 4S، پیشرانه ۸ سیلندر 8/4 لیتری جای خود را به یک
پیشرانه ۶سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربو شارژ داده است، که علیرغم حجم و
تعداد سیلندرهای کمتر، توان آن ۲۰ اسب بخار نسبت به گذشته افزایش یافته و
قادر است ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. در همین راستا، مصرف پانامرا نیز
نسبت به قبل با ۱۷ درصد کاهش روبهرو شده است.
پانامرا
جدید از همان گیرباکس انحصاری پورشه (PDK) بهره میبرد. این گیرباکس دابل
کلاچ گشتاور تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل میکند. همچنین سامانه PTM
یا همان سامانه مدیریت پویایی محورها، به توزیع بهتر نیروی خودرو بین
چرخها در حالتهای مختلف رانندگی کمک میکند و از این نظر، پانامرا جدید
قابلیتهای حرکتی، هندلینگ و فرمان پذیری عالی در سطح کوپههای اسپرت
پورشه نظیر پورشه ۹۱۱ دارد.
رقبای داخلی و خارجی
QuattroPorte
Benz CLS500
BMW 650i Grancoupe
پیشنهاد نهایی
با توجه به قوانین جدید گمرکی، بعید به نظر میرسد پانامرا جدید همچون
نسل قبلی، فروش و اقبال مناسبی در کشور داشته باشد. اما مدل جدید این
خودرو در تعداد کم و با قیمت بسیار بالا وارد کشور شده تا افراد خاص و
دنبال تمایز را به سمت خود جذب کند. پانامرا را میتوان یک پورشه ۹۱۱ چهار
درب قلمداد کرد!