کد خبر: ۲۹۰۹۷
زمان انتشار: ۱۷:۲۳     ۱۲ آذر ۱۳۹۰

بولتن نیوز - سرویس بین الملل : اگر چه دولت انگلستان می خواهد نشان دهد که بسته شدن سفارت این کشور در ایران بیش از اینکه برای انگلیس هزینه ساز باشد برای ایران هزینه در بر داشته اما متن مذاکرات مجلس عوام انگلستان و حضور آقای ویلیام هیگ وزیر خارجه با تعدادی از نمایندگان مجلس عوام و مذاکرات بین آنها پرده از بسیاری از واقعیات تعطیلی سفارت انگلیس در تهران بر می دارد.


دیوید میلیبند در جلسه روز 30 نوامبر سال 2011 مجلس عوام انگلیس خطاب به وزیر امور خارجه انگلیس آقای ویلیام هیگ می گوید که فعالیت 30 ساله سفارت انگلستان در تهران فوق العاده مناسب و خوب بوده است که این موفقیت اصلاً قابل مقایسه با موفقیت های آمریکا و عدم داشتن سفارتخانه در ایران نمی باشد و امروز که روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس قطع شده است یک روز بسیار بد برای دیپلماسی انگلستان محسوب می شود.

دیوید میلیبند وزیر امور خارجه انگلیس در دوران نخست وزیری آقای گوردن براون که دولت پیشین انگلستان را عهده دار بوده اکنون به همراه برادرش ار میلیبند رهبری حزب کارگر در مجلس عوام انگلستان را عهده دار می باشند. این دو برادر میلبند که اکنون همه کاره حزب کارگر انگلستان هستند از یهودیان ساکن انگلیس می باشند که روابط بسیار نزدیکی با دولت اسرائیل دارند.


میلیبند در ادامه صحبتهایش می گوید که از وزیر خارجه انگلستان 2 سوال دارد یکی اینکه وزیر امور خارجه انگلستان چگونه می خواهد اطمینان دهد که این اقدام انگلستان در تعطیلی سفارت یک پیروزی برای تندروهای ایرانی! محسوب نمی گردد که بدنبال ایزوله کردن و منزوی نمودن ایران می باشند و سوال دوم این است که آیا وزیر خارجه انگلیس می تواند این اطمینان را به ما بدهد که این تهاجمات لفظی و این اقدامات جنگ طلبانه که در طی شش ماه گذشته بر علیه ایران ایجاد شده است منجر به جنگ نخواهد شد.

این اظهارات به خوبی نشان دهنده این موضوع است که در خود انگلیس نیز افراد سیاسی در جناح های مختلف از این اقدام شتابزده مسئولان وزارت خارجه این کشور به شدت نگران هستند اما موضوعی که به خوبی روشن است که تعطیلی سفارت انگلیس در تهران تنها به دلیل تحت الشعاع قرار دادن مصوبه مجلس شورای اسلامی در پایین آوردن سطح روابط تا سطح کاردار رخ داد و به خوبی مشخص است که این اقدام یکجانبه تنها برای هوچی گری های رسانه ای برای انحراف افکار عمومی جهان از اتفاقاتی است که این روزها درون خاک بریتانیا به وقوع می پیوندد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها