کد خبر: ۲۹۰۳۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
فارس/ رئيس سازمان ليگ گفت: برنگشتن مهرداد پولادي بعد از جام ملت‌هاي آسيا به کشور تخلف او را مشخص کرد و ما هم معتقديم که او بايد به کشور برمي‌گشت.مهدي تاج در گفت‌وگو با راديو ورزش درباره اعتراض برخي مربيان به شروع ليگ برتر زودتر از موعد مقرر گفت: اگر اعتراضي بود همان زمان که برنامه‌ها را اعلام کرديم بايد اعتراض مي‌کردند اما حالا که تعطيلات به پايان رسيده و قرار است بازي‌ها شروع شود اعتراض مي‌کنند. اگر قرار بود اعتراضي شود همان ابتدا بايد اين کار انجام مي‌شد تا بتوانيم در آن تغيير دهيم. هر چند که اين اولين بار بود که ما برنامه يکساله داريم.
وي درباره اعتراض باشگاه استقلال به شروع زودهنگام ليگ برتر ادامه داد: درباره بازي استقلال و سپاهان بايد بگويم که هر دو تيم دو بازيکن ملي‌پوش داشتند که از استقلال خسرو حيدري تنها چند دقيقه بازي کرد اما صرف نظر از اينکه دو بازيکن سپاهان بيشتر بازي کردند اين تيم سه بازيکن ملي‌پوش در تيم اميد هم دارد که در اين تيم فيکس هستند و قرار است بامداد پنجشنبه به ايران برگردند.
رئيس سازمان ليگ در خصوص علت تغييرات در برنامه ليگ برتر افزود: علت اين تغييرات اين بود که ما دوم فروردين براي ليگ بازي گذاشته بوديم چون طبق برنامه قبلي سوم تا سيزدهم فروردين فيفا ديت است و ايران هم که قرار است در اين تاريخ با سوئد بازي کند اما در همين تاريخ تيم اميد در مرحله مقدماتي بايد شرکت کند که در گروه ايران هم عربستان حضور دارد و تنها يک تيم بالا مي‌رود و به همين دليل چون تيم ملي حذف شد ما بازي دوم فروردين را برداشتيم و بازي‌هاي اين روز را به 14 فروردين منتقل کرديم.
وي ادامه داد: اگر استقلالي‌ها به شروع ليگ اعتراضي دارند اين اعتراض براي سپاهان هم مي‌تواند باشد اما به نظر ما هنر مربيان اين است که اين مسائل را پيش‌بيني کنند و اگر برنامه ليگ را جلوي چشم داشتند حتما کاري مي‌کردند که به نفع تيم شان باشد اما بايد بگويم که برنامه ليگ تغييري نخواهد کرد و در همان زماني که اعلام شده ليگ برگزار خواهد شد.
تاج در خصوص لزوم جوانگرايي در ليگ برتر و الزام AFC به داشتن تيم‌هاي پايه گفت: اينکه بايد در ليگ جوانگرايي کرد حرف درستي است چرا که ليگ ما پيش از اين با ميانگين سني 29.6 سال فعاليت مي‌کرد که ميزان دوندگي بازيکنان 6.3 کيلومتر بوده است. هر چند که داشتن آکادمي فوتبال جزو الزامات AFC است و همه تيم ها بايد در رده نوجوانان و جوانان بازيکن داشته باشند که البته دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در اين باره مشکلاتي داشتند هر چند که تيم‌هايي مثل سايپا، سپاهان، فولاد و ذوب آهن از قديم داراي چنين تيم‌هاي پايه‌اي بودند.
وي خاطرنشان کرد: البته استقلال و پرسپوليس دو باشگاهي هستند که در کانون توجه قرار دارند و اگر هم تيم‌هاي پايه دارند اين تيم‌ها به اين شکل نيست و واقعيت اين است که ما تيم‌هاي ليگ را مجبور کرديم که تنها 17 بازيکن بزرگسال در ليست داشته باشند و بقيه را با بازيکنان زير 23 و زير 21 سال پر کنند و ديديد که تيم ملي کشورمان هم از 5-4 بازيکن جوان در جام ملت‌هاي آسيا استفاده کرد و بايد بگويم که در ليگ ما پر از چنين بازيکناني است و هيچ باشگاهي هم نتوانست از الزام ما فرار کند چون همه برابر بودند و هيچ تيمي نتوانست خارج از 17 بازيکن، بازيکن بزرگسال ديگري را در تيمش بگنجاند و همه تيم‌ها مي‌دانند که در هيچ جام و تورنمنتي نمي‌توان با 17 بازيکن حاضر شد و به همين مجبور شدند که به سمت استفاده از بازيکنان جوان بروند و با اين کار ميانگين سني ليگ ما به 24 رسيد و حدود 6 سال ليگ جوان‌‌تر شد.
رئيس سازمان ليگ درباره عدم بازگشت مهرداد پولادي به کشور و اينکه اين بازيکن مشمول به خدمت سربازي تخلف انجام داده تصريح کرد: نظر جدي در فدراسيون اين بود که از بازيکن سرباز متخلف استفاده نشود اما عده‌اي مي‌گفتند که تيم ملي با همه قابليت‌هايش در جام ملت‌هاي آسيا شرکت کند و اين دو نظر متفاوت کاملا مشهود بود اما وقتي وزير ورزش به تمرين تيم ملي رفت اين درخواست از سوي سرمربي تيم ملي انجام شد که از مهرداد پولادي استفاده شود و به همين دليل ستاد مشترک کل نيروهاي مسلح کمک کرد و اين اتفاق افتاد اما برنگشتن اين بازيکن به کشور تخلف او را مشخص کرد و بايد پولادي به کشور برمي‌گشت چون مسئله سربازي در کشور ما يک قانون است.
تاج در مورد اظهارات سردار کمالي که گفته بود در صورت نياز از طريق اينترپل براي بازگشت پولادي اقدام خواهد شد، گفت: به هر حال مسئولان نظام وظيفه اين موضوع را به ما هم گفته‌اند و ما هم معتقد هستيم که پولادي بايد به کشور برمي‌گشت و اگر مي‌خواهند اين کار را انجام دهند به هر حال اين مسيري است که پيش روي آنهاست و پولادي هم بايد به کشور برمي‌گشت چون کشور ما تابع قوانين خودش است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها