کد خبر: ۲۹۰۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
بحث این‌ نیست که اجازه دهند ساکتین فتنه در راس اصولگرایی قرار بگیرند. بلکه بحث این استکه راه حذف ساکتین از طریق اجماع درونی اصولگرایان باشند.
پایگاه خبری "هم‌اندیشی یاران انقلاب اسلامی" در گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام طائب رئیس قرارگاه عمار و استاد حوزه و دانشگاه در خصوص مسائل اخیر کشور مصاحبه‌ی کوتاهی انجام داده که شرح آن در ادامه می‌آید:

هم‌اندیشی: همانطور که مستحضرید،  مصوبه اخیر مجلس مبنی بر استفساریه تبصره 3 ماده 17 که حقوق مادام العمر سیاسیون دولت را موجب می‌شد ردشد، و اصل این تبصره نیز امروز با تصویب مجلس حذف شد. سوال این است که آیا اصل تصویب این قانون با موازین شرعی مغایرت ندارد؟

حجت الاسلام طائب: اصل این تبصره آسایشی است. در سال 1386 بر اساس قوانین استخدامی کشور بررسی شد که سیاسیون دولت و به فرض مثال شخصی که با مدرک دکترا در دولت مشغول به کار است و حقوقی در سطح معین دریافت کرده‌است، پس از اینکه جایگاه وی تغییر کرد و به جایگاه پایین‌تر نصب شده که دولت جایگاه مناسب مدرک و سوابق وی را ندارد آیا  همان حقوق جایگاه جدید که قهرا پایینتر است را به وی بدهند؟یا خیر؟

تصمیم براین شد که پس از انفصال از خدمت در سمت در ادمه نیز همان حقوق به وی پرداخت شود و این به خاطر قابلیتهایی است که وی دارد.

این قضیه و روال در تمام دنیا مرسوم است که به چنین افرادی پس از انفصال از سمت، بر اساس جایگاهی که متناسب با مدرک و سوابق وی بوده حقوق به او پرداخت می‌شود.

زیرا این مشکل دولت است که برای شخص مورد نظر جایگاه متناسب با قابلیتها و مدرک وی ندارد نه مشکل دولتمردان.

از طرفی دولت با وی قرارداد استخدامی دارد و نمیتواند وی را از استخدام دولت خارج کند مگر به بازنشستگی آن شخص که این نیز تا سن بازنشستگی ممکن نیست. پس مخالفتی با عدالت ندارد.

اما مجلس با ورود به این قانون استفساریه ای را مطرح کرد که نمایندگان مجلس نیز مشمول این قانون شوند. یعنی پس از اتمام چهارسال نمایندگی، مجددا حقوق نمایندگی را دریافت نمایند.

خوب این معقول نیست. زیرا نمایندگان با جایی قرارداد استخدامی ندارند تا بخواهند پس از نمایندگی نیز حقوق نماینگی را دریافت نمایند.

کسانی که این استفساریه را مطرح کردند یا به این قانون فکر نکردند و اگر فکر کردند به پیامدهای آن نیاندیشیده‌اند.

در هر حال این حرکت مجلس موجب ضربه به آبروی مجلس شد.

هم‌اندیشی: در خصوص جبهه پایداری و جبهه متحد، امیدوار بودیم که وحدت بین این دو جبهه شکل بگیرد. ولی با توجه به دعوت عام آیت اله مهدوی کنی نسبت به حضور تمام اصولگرایان در جبهه متحد که ساکتین در فتنه را شامل می‌شود، که قهرا این امر مورد مخالفت جبهه پایداری‌است.

این تعارض که به نظر بیش از اندازه به طول انجامیده را چه عاقبتی برای آن می‌بینید؟

حجت الاسلام طائب: ما راهی جز وحدت نداریم. برای کنار گذاشتن ساکتین فتنه تنها راه، جراحی بدنه اصولگرایی نیست.

راه‌های دیگری هم وجود دارد. این که همه با هم در جبهه پایداری جمع شوند و به این نتیجه برسند که اکثریت با کسانی‌است که از ساکتین فتنه نبودند.

بهتر است این افرادی که مورد مخالفت جبهه پایداری هستند بدون حرکت سریع حذفی کنار زده‌شوند.

بحث جبهه متحد این‌نیست که اجازه دهند ساکتین فتنه در راس اصولگرایی قراربگیرند. بلکه بحث این استکه راه حذف ساکتین از طریق اجماع درونی اصولگرایان باشند.

بازهم تاکید می‌کنم که ما راهی جز وحدت نداریم و بالاخره کار به این مرحله کشیده خواهدشد انشاء الله.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سيدروح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
آخه برادر عزير،
كدام عاقلي باور مي‌كنه كه راه حذف ساكتين از راس اصولگرايي وحدت با آنان در راس اصولگرايي است؟؟!!
حزب متبوع شما با ساكتين فتنه سر يك ميز نشسته و با آنان وحدت كرده و حالا مي‌خواهيد براي توجيه اين كار زشت و خلاف صريح توصيه رهبري، پاي جبهه پايداري را هم با اين توجيهات مسخره به اين وحدت ننگين باز كنيد.
ياد سخنان غيرعلني صفارهرندي با يكي از اعضاي جبهه پايداري افتادم كه به او مي‌گفت شما بياييد ما بعدا با شما كار را مي‌بنديم!!!!
اين يعني سياست در مرام شما دغل بازي و عهدشكني است.
خوشبختانه دست شما براي ما در فتنه 88 و مسائل پس از آن رو شد.
....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۲ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
همين خوب است خيلي محترمانه عقب نشيني كنيد!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها