کد خبر: ۲۸۹۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۴۹     ۱۱ آذر ۱۳۹۰
سازمان سنجش آموزش کشور شرایط و موارد ممنوعیت برای ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۱ را اعلام کرد که بر اساس آن انصرافی ها تحت شرایطی می توانند در آزمون شرکت کنند.

به گزارش مهر، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۱ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم ) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۹۱ را ندارند

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند، حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۹۱ را ندارند و در صورت شرکت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

جدول زمان بندی مراحل مختلف آزمون سراسری سال ۱۳۹۱
موضوع تاریخ
ثبت نام آزمون سراسری سال ۱۳۹۱

۱۶ آذر ۹۰ تا ۲۵ آذر ۹۰
ثبت نام آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را در سال ۸۴ و بعد از آن اخذ کرده اند و اطلاعات
آنان در فایل آموزش و پرورش وجود نداشته و یا ناقص بوده است ۳۰ بهمن ۹۰ تا ۳ اسفند ۹۰
استقرار اطلاعات ثبت نامی داوطلبان بر روی سایت سازمان برای مشاهده یا ویرایش ۳۰ بهمن ۹۰ تا ۳ اسفند ۹۰
انتشار اطلاعیه توزیع اینترنتی کارت و برگزاری آزمون در نشریه پیک سنجش و سایت سازمان ۲۹ خرداد ۹۱ تا ۵ تیر ۹۱
 توزیع اینترنتی کارت شرکت در آزمون و اعلام علاقمندی به رشته های متمرکز دارای شرایط خاص ۴ تیر ۹۱ تا ۷ تیر ۹۱
برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ ۸، ۹ و ۱۰ تیر ۹۱
 اعلام نتایج اولیه بصورت کارنامه از طریق سایت اینترنتی سازمان ۱۵ مرداد ۹۱
 انتخاب رشته اینترنتی منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان ۱۷ تا ۲۳ مرداد ۹۱
 اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ ۱۵ تا ۱۷ شهریور ۹۱
استقرار کارنامه نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ برروی سایت سازمان ۲۸ شهریور ۹۱

آن دسته از داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در گزینش دانشگاه پیام نور و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی نیز باید ۴۶ هزار ریال (۴ هزار ۶۰۰ تومان) را تهیه و بند مربوط را علامتگذاری کنند.

در صورتی که داوطلب پس از پایان مراحل ثبت نام و دریافت کد رهگیری ثبت نام، متوجه شد که اشکالی در اطلاعات ثبت نامی وجود دارد، نباید ثبت نام جدید انجام دهند و منحصراً در تاریخ ویرایش اطلاعات از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند نسبت به تصحیح آن اقدام کنند. سازمان سنجش به تقاضاهای کتبی واصله، ترتیب اثر نمی دهد. در صورت ثبت نام مجدد، سازمان بر اساس ضوابط نسبت به ثبت نام داوطلب عمل خواهد کرد و اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

شرایط عمومی داوطلبان

الف) اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان مصرح (کلیمی، مسیحی، زرتشتی) در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

ب) نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران.

مصادیق عناد شامل: (۱) مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران، (۲) داشتن وابستگی تشکیلاتی به گروهک های محارب، (۳) پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب یا هواداری تشکیلاتی از گروهکها و یا داشتن عضویت، (۴) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.

ج) عدم احراز فساد اخلاقی.

احراز شرایط عمومی داوطلبان به صورت استعلام بوده که به عهده مراجع قانونی است و تحقیق از همسایگان و محل سکونت به کلی ممنو ع است.

د) برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته یا رشته های انتخابی .

شرایط اختصاصی داوطلبان

الف) داشتن دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسط و یا گواهینامه دوره پیش دانشگاهی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۱ اخذ شود و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم).

ب) دانشجوی دوره روزانه (به جز دانشجویان مشمول تبصره های اعلام شده) دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نباشد. دانشجوی انصرافی چنانچه واجد دیگر شرایط مندرج در این دفترچه باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون را دارد.

ممنوعیت برای متقاضیانی که ۲ بار در آزمون سراسری در ۲۶ سال گذشته شرکت کرده اند

ج ) متقاضیانی که از سال تحصیلی ۶۴-۶۳ به بعد، ۲ نوبت در آزمون های ورودی (دوره های روزانه ) رشته های تحصیلی متمرکز و یا نیمه متمرکز پذیرفته شده باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ را نخواهد داشت. پذیرفته شدگان دوره های روزانه آزمون سراسری سال ۱۳۹۰ (اعم از رشته های متمرکز و یا نیم همتمرکز) نباشد.

شرایط ثبت نام در آزمون برای دانشجویان شبانه، مجازی، بین الملل و پیام نور بدون انصراف

دانشجویان دوره های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین المللی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی کنند، می توانند بدون انصراف از تحصیل در آزمون سراسری سال ۱۳۹۱ ثبت نام و شرکت کنند.

این دسته از داوطلبان در صورت موفقیت و قبل از ثبت نام در رشته قبولی جدید، لازم است از رشته قبولی قبلی خود انصراف قطعی حاصل کرده و گواهی مربوط را به مؤسسه ذیربط ارائه کنند. این دسته از داوطلبان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند.

و) با توجه به محدودیت امکانات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و لزوم توزیع عادلانه فرصت های موجود بین تمامی متقاضیان، پذیرش آن دسته از داوطلبانی که قبلاً با استفاده از امکانات دولتی (آموزش رایگان) تحصیلات خود را در رشته ای به اتمام رسانیده اند، در همان مقطع قبولی قبلی و در همان دوره (روزانه) امکان پذیر نیست. این قبیل از داوطلبان در صورت تمایل می توانند برای دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضی شوند و یا در صورت قبولی در دوره روزانه، می توانند با پرداخت شهریه همانند دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوط ادامه تحصیل دهند.

شرایط شرکت مجدد در آزمون سراسری ۹۱ برای دانش آموختگان گروه علوم پزشکی

ز) مطابق مصوبه چهل و پنجمین جلسه شورایعالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۷ اسفند ۸۹ مقرر شد دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی با رعایت شرایط زیر مجاز به ادامه تحصیل در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقطع کارشناسی رشته های گروه آموزش پزشکی هستند:

۱) گذراندن طرح نیروی انسانی برای دانش آموختگان مقطع کارشناسی مشمول طرح، الزامی است.

۲) داوطلبان نباید به هیچیک از ارگان ها و یا دستگاه های اجرایی تعهد خدمت، تعهد سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم داشته باشند.

۳) چنانچه داوطلب در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار بوده است، در صورت قبولی در دوره های مزبور، ملزم به پرداخت شهریه مطابق مصوبه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی مربوط هستند.

۴) تطبیق دروس تخصصی مقطع کارشناسی، در دوره دکتری عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروساز ی ) امکان پذیر نیست.

۵) مطابق مصوبه شصت و چهارمین جلسه شورای معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورخ ۸ خرداد ۹۰ پذیرفته شدگان در دوره های دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و یا مقطع کارشناسی در شعب بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی، حتی در صورتیکه در مقطع کارشناسی از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، ملزم به پرداخت شهریه در مقطع قبولی هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها