کد خبر: ۲۸۹۳۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
توقف ثبت سفارش واردات خودرو از سوی نمایندگی‌های مجاز و واردکنندگان از جمله مواردی است که از اواخر هفته گذشته حواشی بسیاری را برای بازار خودرو رقم زد و موجب شد که فعالان این عرصه از افزایش قیمت خودروهای وارداتی خبر دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ خبری که وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته آن را تکذیب و اعلام کرد که خودروهای وارداتی هم قیمت‌گذاری می‌شود. خبر اعلام شده از سوی وزیر صنعت در حالی است که خودروهای وارداتی از قیمت‌گذاری معاف هستند با این حال ظاهرا این وزارتخانه برای جلوگیری از افزایش قیمت سعی دارد تا با جلب موافقت نمایندگی‌های مجاز در این خصوص ورود کند.
محمدرضا نعمت‌زاده با تایید اینکه خودروی وارداتی الزام به قیمت‌گذاری ندارند در این خصوص می‌گوید: با وجود نبود الزام ما خواستیم که ضوابطی برای قیمت‌گذاری در نظر گرفته شود. با این ضوابط، ‌وارد کننده سود منطقی خواهد برد، اما نظارت بر این ضوابط در وزارتخانه برقرار خواهد بود. در این خصوص نیز جلساتی با نمایندگان مجاز واردات خودرو برگزار کرده‌ایم.  نعمت‌زاده درخصوص ممنوعیت در نظر گرفته شده برای واردات خودرو نیز اظهار کرد: سال قبل نتوانستیم قراردادمان را با برخی شرکت‌ها تمدید کنیم و به همین خاطر وزارتخانه اجازه داده بود کسانی که مجوز ندارند هم واردات را انجام دهند و به جایی رسید که 70 درصد خودروها جدا از نمایندگی‌ها وارد کشور می‌شد. حتی گزارش‌هایی داریم که تجهیزات این خودروها اصلی نیست و آن طرف آب کارگاه‌هایی تشکیل شده و تجهیزات اصلی را بر می‌دارند و جعلی را جای آن می‌گذارند.
  وی افزود: بعد از جلسات با مسوولان و مشورت با معاون اول و طرح موضوع در دولت مقرر شد با وجود برداشته نشدن تحریم، قانون را دقیق عمل کنیم و تنها کسانی که مجوز دارند، واردات را انجام دهند، این انحصار نیست بلکه موضوع کیفیت است. یا باید نمایندگی‌ها واردات را انجام دهند یا اگر کسی وارد می‌کند باید با مراکز خدمات پس از فروش قرارداد ببندد که بعد از خرید خودرو قطعات برای مردم تامین شود. مگر کسی نخواهد و گردن کلفتی کند. چرا باید ارز کشور را به اینها بدهیم؟ الان 35 نمایندگی مجاز خودرو وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها