بر این اساس فیسلیفت در ادبیات صنعت خودرو به معنای تغییرات طراحی بدنه و گاه درون خودرو با حفظ رویه طراحی پایه و عدم تغییر در پلتفرم است. اما تولید خودرو فیسلیفت شده تندر-90 از بندهای مهم و قابلتوجه قرارداد پلتفرم مشترک بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و رنو است حال آنکه در این قرارداد تاکید شده که پس از تولید انبوه و سودآور شدن این خودرو باید تولید فیسلیفت آن در ایران آغاز شود. بندی که شرکت رنو آن را در تمامی قراردادهای خارجی خود، برای عرضه پلتفرم مشترک اعمال کرده است.
طی سالهای گذشته شرکت داچیا در رومانی که قراردادی شبیه ایران در ساخت تندر-90 دارد، پس از تولید انبوه و فروش مستمر ال-90، مجوز فیسلیفت این خودرو را از رنو اخذ و فیسلیفت این خودرو سالها است که به تولید میرسد، اما فیسلیفت یک خودرو پس از سه تا پنج سال تولید مستمر در شرکت خودروساز انجام میشود حال آنکه با گذشت 10 سال از امضای قرارداد پلتفرم مشترک تندر در ایران تنها فیسلیفت پارسخودرو وارد بازار خودرو کشور شده است.
در این بین هر چند تندر در ابتدا نتوانست از لحاظ ظاهری توجه مشتریان داخلی را جلب کند، اما کیفیت برتر آن نسبت به خودروهای داخلی در جذب مشتریان موفق بود. در هر صورت تولید این خودرو در کشور با فراز و نشیبهای زیادی روبهرو بود و با روی کارآمدن هر دولت و مجلسی برنامه تولید این خودرو تغییر میکرد. حال ایران خودرو در شرایطی قرار است تولید فیسلیفت این خودرو را آغاز کند که این شرکت از سال 87 وعده تولید آن را به مشتریان داده بود.
همزمان با تولید فیسلیفت تندر در پارسخودرو در سال 87 منوچهر منطقی مدیرعامل پیشین ایران خودرو نیز وعده تولید آن را در سال 88 در شرکت تحت مدیریت خود داده بود. وی در آن سال عنوان کرده بود که فیسلیفتی که این شرکت قرار است وارد بازار کشور کند دقیقا همانی است که در شرکت داچیا رومانی تولید میشود.