کد خبر: ۲۸۸۱۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۳۰ دی ۱۳۹۳
شاهرخ بياني از مربيان کادر فني استقلال معتقد است که او در رابطه دوستانه اي که با آندرانيک تيموريان داشته هميشه به او گفته که هيچ وقت انگيزه ملي را در بازيهاي باشگاهي نداشته است.
به گزارش پایگاه 598،بیانی در گفت و گو با "ورزش سه" گفت: انتقاد کردن از تیم ملی صحیح نیست. مهم این است که ایران بتواند بعد از سال ها قهرمان آسیا شود.

باید به جوان ها میدان بدهیم

همانطور که همیشه گفته ام هر چه جوان ها در تیم ملی بازی کنند، بهتر است. هر چه به این جوان های باانگیزه میدان بدهیم. مشکلات تیم حل می شود. در کنار آنها هم بازیکنان با تجربهای مثل آندو و نکونام و سیدجلال، می توانند مثمر ثمر باشند. البته تیم ما، شانس هم می آورد. یعنی همه اش سیستم مربی نیست. من فکر می کنم کی روش هم خوش شانس بوده و فکر می کنم با این روند بتوانیم تا فینال هم جلو برویم.

تیمی که گل نخورد، گل می زند

تیم امارات مقابل ایران فوق العاده خوب بود. برای این تیم مساوی هم حکم برد را داشت. از روزی که کی روش به ایران آمده بیشتر روی انسجام دفاعی کار می کند و ما معمولا از این آزمون موفق بیرون می آییم. اما فورواردهای ما معمولا برنامه ندارند و بیشتر روی حرکات انفرادی و خلاقیت خودشان به گل می رسند. اما تیم ملی ثابت کرده اگر تیمی گل نخورد می تواند گل بزند. در دنیا هم مورینیو و کاپلو این سبک بازی را دارند، جواب هم گرفته اند.

زیبا بازی کردن مهم نیست

به نظر من درست نیست که از نحوه بازی تیم ملی انتقاد کنیم. مهم این است که ما بردیم حالا بازی جذابیت هم نداشته باشد، مهم نیست. تیم امارات که به این قشنگی بازی می کرد مقابل ما شکست خورد. حالا هم امکان دارد در دیدار مقابل ژاپن حذف شود. در فوتبال روز دنیا مهم کسب سه امتیاز هست. چون تیمها به هم نزدیک شده اند. به نظر من کار کی روش اشتباه نیست. رئال مادرید هم مثل ما بازی می کند. همه دوست دارند ایران اول بشود. ایران با 9 امتیاز سرگروه شد این امتیاز قابل قبولی هست و اینکه مهم این است که ما به جوان ها میدان داده ایم. به هر حال بسیاری از بازیکنان ما دیگر دوندگی و انگیزه جوان ها را ندارند. این اطمینان کردن به جوان ها می تواند در ادامه به سود ایران تمام شود.

بازیکنان استقلالی تیم ملی

من نمی توانم در مورد استقلالی های تیم ملی نظری بدهم. امید ابراهیمی که اصلا بازی نکرده است. صادقی هم همینطور. بیک زاده که مصدوم است. فقط تا به حال خسرو به میدان رفته است که کی روش او را از زمین بیرون کشید. در کل بازیکنان ما هم بازی شان انتقاداتی دارد. اما مهم این است که تیم خوب بازی می کند.

آندو انگیزه ملی را در باشگاهی ندارد

بیانی در پاسخ به این سول که آیا با بازیهای خوب تیموریان تیم ملی از جدایی او ناراحت نیستند، پاسخ داد که ما هم همیشه همین بازی ها را از تیموریان در استقلال می خواهیم. آندو از دوستان نزدیک من است بارها بهش گفتم که اگر این انگیزه ای را که در تیم ملی داشتی در باشگاهی هم تکرار می کردی، خیلی خوب بود. خدایی ضرباتی که آندو در تیم ملی به توپ می زند و موقعیتهایی که خلق می کند با استقلال یکی است؟ به هر حال مشکلات مالی از لحاظ روحی روانی روی او تاثیرگذار بود. خیلی از بازیکن ها برایشان پول مهم نیست. اما روی کار بعضی از بازیکنان تاثیر می گذارد. ما قدیم ها به عشق پیراهن تیم بازی می کردیم و حالا بازیکنان حرفه ای شدند و پول برایشان مهم است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها