کد خبر: ۲۸۸۰۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
انگلیس سابقه خروج سفرای اروپایی از کشورمان و بازگشت مفتضحانه آنها، آن هم بصورت شبانه را در ذهن داشته و خوب می‌داند که در آینده‌ای نه چندان دور، خود نیز باید خفت تلاش برای ایجاد روابط دوباره با ایران را به جان بخرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، دولت انگلیس امروز از صدور دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در لندن خبر داد.
"ویلیام هیگ" وزیر امور خارجه انگلیس در اظهاراتی درهمین رابطه اعلام کرد: کاردار ایران در لندن در حال حاضر از درخواست ما برای تعطیلی فوری سفارت ایران مطلع شده است و تمامی پرسنل دیپلماتیک ایران باید ظرف مدت ۴۸ ساعت انگلیس را ترک کنند.
 
این واکنش انگلیس در پاسخ به اقدام جمعی از دانشجویان معترضی بود که دیروز (سه‌شنبه) با تجمع در مقابل سفارت انگلستان در تهران و همچنین باغ قلهک، وارد این دو ساختمان شده وخواستار تعطیلی این جاسوسخانه شدند که فعالیت‌های ضد ایرانی را با گستاخی هرچه تمامتر و از طریق سفیر و کارمندان خود و به طور آشکار دنبال می‌کرد.

حال، اما مقامات انگلیسی که بارها دم از آزادی بیان زده و فعالیت‌های دانشجویی حتی اگر علیه نظام کشور متبوع باشد را یک حق می‌دانند، در واکنش به این حرکت کاملاً دانشجویی دست به اقدامی منفعلانه و از روی عصبانیت زدند که در آینده برای آنها گران تمام خواهد شد.
باید گفت که جمهوری اسلامی ایران در کوران تحولات و فشارهای سه دهه گذشته که علیه ملت و دولت ایران اعمال شده، آبدیده شده است و چنین تحرکاتی که در گذشته نیز سابقه داشته، نمی‌تواند خللی در حرکت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایجاد کند.

انگلیس سابقه خروج سفرای اروپایی از کشورمان و بازگشت مفتضحانه آنها، آن هم بصورت شبانه را در ذهن داشته و خوب می‌داند که در آینده‌ای نه چندان دور، خود نیز باید خفت تلاش برای ایجاد روابط دوباره با ایران را به جان بخرد، اما در شرایط کنونی، حوادثی از جمله تحولات داخلی در انگلیس، تحولات منطقه‌ خاورمیانه که به بهار عربی موسوم شده حضور استعمارگران در کشورهای عربی را با چالش روبرو کرده و همچنین شکست سناریوی فشارهای سه گانه به ایران در زمینه حقوق بشر، برنامه هسته‌ای و ترور سفیر عربستان در آمریکا، دولتمردان این کشور را به چنین تصمیمی واداشت تا در شرایط فعلی دست به این اقدام بزنند.
این تصمیم اگر چه در ظاهر به منظور تلاش برای ترمیم چهره مخدوش شده این کشور صورت گرفته، اما در واقع یک اقدام انفعالی بود که جز بار رسانه‌ای و فضا سازی کاذب هیچ دستاوردی برای آنها ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محسن بسیجی از مالزی
UNITED STATES
۰۰:۱۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
این تو بمیری از اوناش نیست دیگه
این دفعه باید این آنگلو ساکسونهای کله زرد رو زیر پا له کرد.
انگلیس آمریکای دوم است و همه مصیبتهای مرتبط با جریان فتنه و ترورها زیر سر همین جاسوسخانه هاست که خیلی شیک و شسته رفته به امر جاسوسی و ترور مشغولند.
اگه رفتن به درک که رفتن
ولی بازگشتنشون نبایستی بی هزینه باشه.
باید بگن شکر خوردن و غلطهای اضافه ای که قبلا کردن رو جبران کنند و نتیجه جبرانها که مشخص شد بعدا از سطح کاملا ابتدایی و زیر فشار شدید شاید وقتی استخاره ما خوب درآمد اجازه بدیم که بیان تا کار مردم ما که برای رفت و آمد کار دارن راه بندازن والا مفتکی نمیشه هر وقت دلشون بخواد برن و بیان و بگیرن و ببندن و با پنبه هم سر ببرن و آخر قضیه آدم بده ما بشیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها