کد خبر: ۲۸۷۸۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۴     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
این حرکت خودجوش مردم انقلابی در مقابل سفارت انگلیس نتیجه سالها و بلکه دهها سال و بلکه یک قرن جنایات و رفتار خباثت آمیز انگلیس برعلیه ایران است
در مقایسه با جنایات یک قرن اخیر انگیس در قبال مردم ایران، می توانست بیش از برخورد روز گذشته با سفارت انگلیس صورت بگیرد

به گزارش هم اندیشی؛ به بهانه حرکت انقلابی مردم و دانشجویان در روز گذشته در مقابل سفارت انگلیس, هم اندیشی  گفتگوی کوتاهی با دکتر منوچهر محمدی مولف،استاد دانشگاه و مشاور عالی وزير امور خارجه انجام داده که متن آن را در ادامه آورده ایم:

هم اندیشی:حرکت اعتراضی مردم و دانشجویان انقلابی را در رابطه با قطع رابطه ایران با انگلیس را در مقایسه با عرف دیپلماتیک بین الملل چگونه ارزیابی می کنید؟

دکتر منوچهر محمدی: اینکه این حرکت را با عرف دیپلماتیک بررسی کنیم، مسلما کار مناسبی نیست.

ولی این حرکت خودجوش مردم انقلابی در مقابل سفارت انگلیس نتیجه سالها و بلکه دهها سال و بلکه یک قرن جنایات و رفتار خباثت آمیز انگلیس برعلیه ایران است و هرگز این کشور روش خود را تغییر نداده‌است.

طبیعتاً عقده‌های فرورفته در جامعه ایرانی در اثر اینهمه جنایات و برخوردهایی که انگلیس نسبت به مردم ایران از دوران قاجار و بعد هم روی کار آوردن عناصر خودشان انجام دادند به نظر من این حرکت روز گذشته کار کوچکی بود که نسبت به انگلیسی‌ها انجام شد و می‌توانست خیلی بیش از این حرکت و برخورد ملت ایران را می دیدیم.

 هم اندیشی:اینکه دستگاه دیپلماسی کشورمان در مقابل این حرکت مردم مجبور به اظهار تاسف خود و به نوعی عذرخواهی از سفارت انگلیس شد را نوعی انفعال نمی بینید؟

دکتر منوچهر محمدی:به هر حال وظیفه وزارت خارجه ایران حفظ اصول دیپلماتیک و رعایت مسائل دیپلماسی است و طبیعتا از لحاظ قانونی وظیفه حفظ و حراست از اماکن دیپلماتیک بر عهده وزارت خارجه است.

وزارت خارجه ایران به صورت طبیعی وظیفه رسمی خودشان را انجام داده‌اند و نمی‌توانستند جز این برخوردی داشته‌باشند.

هم اندیشی: عاقبت رابطه ایران با انگلیس را با توجه به اعتراض اخیر مردم و مصوبه مجلس چگونه می بینید؟

دکتر منوچهر محمدی:قابل پیش بینی نیست، ولی اصولا داشتن هرنوع رابطه‌ای با انگلیسی‌ها عموما به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
این درسته ...تفاوت عاقل......................
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها