به گزارش پایگاه 598 به نقل از جهاننيوز: وزير آموزش و پرورش چندی پيش،
در اقدامی عجيب سخن از اجاره فضای آموزشی مدارس برای تبليغات كرد و اين
پيشنهاد سؤال برانگيز را مطرح نمود.
اگر چه یافتن راه خروجی از بن بست
همیشگی بیپولی، مدیران آموزش و پرورش را در هر دورهای مجبور به چاره
اندیشیهای مختلف ساخته و طرحهایی همچون تأسیس مدارس غیردولتی، واگذاری
مدارس در نقاط دورافتاده، اجاره كلاسهای مدارس به دانشگاهها و
آموزشگاههای خصوصی و همچنين واگذاری بوفه مدارس و... را پيش كشيده است
اما حالا صحبت از درج تبلیغات تجاری روی دیوار مدارس است؛ تبليغاتی كه
معلوم نيست قرار است، چه بر سر آينده فرزندانمان و آينده فرهنگی كشور
بياورد!
آيا قرار است سيل تازهای از محصولات ضد فرهنگی را در مدارس شاهد باشيم؟
ديوار مدارس دخترانه و پسرانه در مقطع دبيرستان براي چه كسانی جذاب است؟
آيا جز اين است كه اين فضای تبليغاتی
جولانگاه مؤسسات آموزشی خصوصی و كلاسهای تقويتی، آموزشگاههای زبان و
موسيقی و .... ، توليدكنندگان بازیهای رايانهای و .... ، محصولات آرايشی و
بهداشتی، تنقلات و خوراكیهای كم ارزش غذايی و ... خواهد شد؟
گذشته از اين، پرواضح است كه تبليغات در
مدارس به رشد مصرفگرایی و دور شدن از فرهنگ بهرهوری میانجامد و هر نوع
تبليغات تجاری (فارغ از مفيد يا غيرمفيد بودن محصول تجاری) در محيطهای
آموزشی، لطمه اساسی به رسالت تعليم و تربيت وارد خواهد كرد.