کد خبر: ۲۸۷۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
روزنامه "خبر ترک" ترکیه، به نقل از یک منبع آمریکایی فاش کرد که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در خصوص مسائل مربوط به انقلاب‌های عربی از رجب طیب اردوغان مشاوره می­گیرد.
به گزارش فارس، روزنامه "خبر ترک" ترکیه در خبری با استناد به منبعی در کاخ سفید که هویتش را فاش نکرد، تاکید کرد که اوباما از نظرات و پیشنهادهای اردوغان برای مشخص کردن رویه سیاسی کشورش درباره انقلاب‌های منطقه و جریانات خاورمیانه خصوصا سوریه بهره می‌گیرد.

این منبع اهمیت ترکیه برای واشنگتن را به خاطر نقش فعال و مهم این کشور به عنوان هم‌پیمان آمریکا دانست و تاکید کرد که ترکیه در منطقه هم در برابر ایران، توازن قدرت را حفظ می‌کند و هم الگویی برای کشورهای عربی محسوب می‌شود.

این منبع تاکید که اوباما در خصوص مسائل خاورمیانه با اردوغان، دیوید کامرون نخست وزیر کنونی و تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس صحبت می‌کند.

وی افزود: اما در خصوص مسائل روسیه و کشورهای اطراف آن، اوباما با رئیس جمهور سابق روسیه "میخائیل گورپاچف" مشاوره می‌کند.

این منبع افزود: کشورهای عربستان، امارات، قطر، اردن و ترکیه نقش تعیین کننده­ای در تصمیمات اتحادیه عرب درباره سوریه دارند.

شایان ذکر است که این کشورها، همپیمانان آمریکا در خاورمیانه به حساب آمده و نقشه­های این کشور را در این منطقه اجرا می­کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها