کد خبر: ۲۸۷۱۱۸
زمان انتشار: ۲۲:۳۷     ۲۷ دی ۱۳۹۳
معاون وزیر نفت گفت: با توجه به این که قیمت گاز در داخل کشور حدود یک پنجم گاز صادراتی است و یارانه قابل توجهی به گاز داده می‌شود، بنابراین بعید است که کاهش قیمت نفت بر قیمت گاز در داخل کشور اثرگذار باشد، اما این امر مستلزم سیاست‌های دولت است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه ارزان و یا گران شدن گاز درآمد شرکت گاز را افزایش نمی‌دهد، گفت: شرکت ملی گاز ماهیانه 700 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌دهد که این رقم در سال بیش از 10 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

تولید گاز از مصرف پیشی گرفت

معاون وزیر نفت در ادامه با اشاره به این‌که سال 1393 نقطه عطف در صنعت گاز کشور بوده است، گفت: سابقه نداشته که هیچ گاه در کشور میزان تولید از مصرف پیشی بگیرد و سال جاری اولین سالی است که با هماهنگی بین بهره بردار و تولیدکننده بالاترین رقم حجم گاز در کشور تولید شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزیر نفت مبنی بر تولید روزانه صد میلیون متر مکعب گاز از فازهای پارس جنوبی خاطرنشان کرد: در راستای انتقال گازهای تولید شده به داخل کشور خطوط انتقال و چندین ایستگاه تقویت فشار ایجاد شد همچنین خط دهم سراسری به طول حدود 150 کیلومتر با یک هفته تاخیر در هفته اول دی ماه به بهره برداری رسید.

عراقی همچنین به بهره برداری از ایستگاه‌های تقویت فشار دهق، خیرگو، همدان، بیجار، دشت اشاره و اظهار کرد: برخی از این خطوط به بهره برداری رسیده و برخی طی روزهای آتی به بهره برداری می رسد تا تمام گاز استحصال شده از میدان گازی پارس جنوبی را به داخل کشور منتقل کنند.

کاهش مصرف گاز در بخش خانگی


مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به این که در بخش تجاری و خانگی نه تنها افزایش صورت نگرفته بلکه میزان مصرف کاهش یافته است، اضافه کرد: باید در راستای مصرف بهینه انرژی فرهنگ سازی در کشور صورت گیرد.

وی با بیان این‌که رکورد تولید گاز در سال جاری در کشور 665 میلیون متر مکعب در روز بوده است، تصریح کرد: میانگین تولید در دی ماه به 637 میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در دی ماه سال گذشته 570 میلیون متر مکعب بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها