کد خبر: ۲۸۷۰۰۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۷     ۲۷ دی ۱۳۹۳
معاون وزير نفت با انتقاد دوباره از پرداخت ماهانه بيش از سه هزار ميليارد تومان يارانه توسط وزارت نفت، گفت: شرکت‌هاي نفت و گاز ديگر بودجه‌اي براي پرداخت ماهانه يارانه ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، منصور معظمي با اشاره به اين که پرداخت يارانه از سوي وزارت نفت رمق آن را گرفته است، گفت: صنعت نفت ماهانه ٣هزار و ٧٥٠ ميليارد تومان به سازمان هدفمندي يارانه ها پرداخت مي کند.

معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزارت نفت با اشاره به اين که اگر اين رقم با ارز ٣ هزار توماني محاسبه شود، صنعت نفت هم اکنون ١,٢ ميليارد دلار در ماه بابت يارانه ها پرداخت مي کند، افزود: هم اکنون سهم شرکت ملي پالايش و پخش از يارانه ها ٣ هزار ميليارد تومان و سهم شرکت ملي گاز ايران ٧٥٠ ميليارد تومان است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه بسياري از طرح هاي صنعت نفت هم اکنون با مشکل شديد منابع مالي به دليل پرداخت يارانه ها مواجه هستند، اظهار داشت: شرکت گاز هم اکنون براي کشيدن خط لوله مشکل دارد در حالي که بايد ماهانه حجم زيادي از منابع مالي را در اختيار سازمان هدفمندي يارانه ها قرار دهد.

به گفته معظمي، پرداخت يارانه مستقيم همانند سنگي است که در چاه افتاده و در آوردن آن کار سختي است.

معاون وزير نفت از مسئولان عالي نظام خواست هر چه سريعتر فکري به حال اين حجم عظيم يارانه ها که صنعت نفت بايد در اختيار سازمان هدفمندي قرار دهد، بکنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها